Pokračujte v práci na projekte v zmysle doterajších inštrukcií. Prečítajte si inštrukcie k pracovnej verzii programu. Najneskôr na cvičení by ste mali od svojho vyučujúceho dostať link do classroomu na GitHube, v rámci ktorého si vytvoríte vlastný repozitár pre pracovnú verziu programu.
Uvažujte o použití návrhových vzorov. Môžete použiť aj iné ako tie, o ktorých sme hovorili na prednáškach. Často sa potreba za určitým návrhovým vzorom ukáže až po iniciálnej implementácii. Nezdráhajte sa uplatniť ho dodatočne, čím vlastne spravíte tzv. refaktorizáciu (refactoring): zmeníte kód, ale zachováte jeho správanie.
Pri používaní vášho programu by v pamäti mali vznikať objekty, ktoré reprezentujú zadané alebo odvodené údaje. Aby ste nemuseli po každom spustení ručne opakovať činnosti, ktoré vedú k vzniku týchto objektov, môžete príslušné objekty uložiť použitím serializácie.
knights.addAll(knightsExpedition.getWarriors());nahradiť riadkom:
knights.addAll((List<Knight>) knightsExpedition.getWarriors());
Ak chcete dodať svoju aplikáciu v kompaktnej forme, môžete ju zbaliť do tzv. JAR súboru. Detaily práce s JAR súbormi poskytuje príslušný tutoriál. Pozrieme sa na príklad tvorby jednoduchého JAR archívu z hry s obrami a rytiermi (použite vlastnú verziu alebo poslednú verziu z prednášok):
jar cfe hra.jar gui.StretGUI *Týmto príkazom zbalíte všetky súbory v aktuálnom adresári do JAR archívu s názvom hra.jar. Prepínače majú nasledujúci význam:
JAR súbor spustíte nasledujúcim príkazom (prípadne aj dvojitým kliknutím, ak je správne nastavená asociácia s JVM):
java -jar hra.jar