TP CUP 2012 - 2. kolo Televido - My Personalized TV Motto tímu: Coming together is the beginning. Staying together is progress. Working together is success. Členovia tímu (študenti): Bc. Ľuboš Demovič, Bc. Eduard Fritscher, Bc. Jakub Kříž, Bc. Ondrej Kuzmík, Bc. Ondrej Proksa, Bc. Jakub Šalmík, Bc. Diana Vandlíková Ved. tímu (pedagóg): Ing. Dušan Zeleník O ČOM TO VLASTNE JE? TeleVido je inteligentná televízia, ktorá Vám pomôže vybrať si ten najlepší program na sledovanie. Aplikácia Vám odporučí aktuálny program v TV, vaše žiadané seriály a filmy, ako aj aktuálne filmy v kinách. Naviac s mobilnou aplikáciou budete mať všetky vymoženosti kedykoľvek po ruke. TeleVido je skvelý spoločník pre každého diváka a môžete ho už teraz využívať na www.televido.tv. PREČO JE NÁŠ PROJEKT ZAUJÍMAVÝ? V súčasnosti je televízia jedným z najhlavnejších masmédií na svete. Zasahuje do života mnohých ľudí a najmä do životov detí a mládeže. Ľudia dokážu pri televízii stráviť nespočetné množstvo času a často ich môže pozitívne alebo negatívne ovplyvňovať. Používatelia si pod vplyvom veľkého počtu filmov, seriálov a relácií, veľakrát nevedia vybrať adekvátnu možnosť. Ďalším problémom v dnešnom svete je nedostatok informácii o vybraných programoch. Cieľom projektu je priniesť do multimediálneho sveta platformu, ktorá by používateľom odporúčala vyhovujúci obsah. Projekt pomôže ľuďom, aby sa snažili tráviť svoj čas zmysluplne a pritom sledovali všetky programy, ktoré sú pre nich podstatné a dôležité.
Re-Imagining User Interface Motto tímu: We like to move IT Členovia tímu (študenti): Bc. Ján Antala, Bc. Martin Čertek, Bc. Jakub Gondár, Bc. Ondrej Grman, Bc. Michal Igaz, Bc. Silvia Hudačinová, Bc. Richard Sámela Ved. tímu (pedagóg): Ing. Vanda Benešová, PhD. O ČOM TO VLASTNE JE? Náš projekt je o sprostredkovaní nového, pre používateľov čo najjednoduchšieho rozhrania pre ovládanie zariadení prostredníctvom pohybu, gest a hlasových príkazov. Systém je vytvorený tak, aby používateľský zážitok spracovával do podoby, kde bude môcť odborník na HCI vytvárať a vyhodnocovať správanie používateľov a tak spoločne s používateľmi hľadať nové možnosti ovládania. PREČO JE NÁŠ PROJEKT ZAUJÍMAVÝ? Atraktivita projektu spočíva v jeho netradičnosti. Nenavrhovali sme iba „chladný“ kus softvéru. Pracovali sme s hardvérom – novými možnosťami na zachytávanie pohybu človeka. nemuseli sme vytvárať iba projekt, museli sme pracovať priamo s ľuďmi, s ich pohybmi, spôsobmi, ako by chceli ovládať svoje okolie. Na druhej strane sme sa zaoberali projektom aj z pohľadu odborníka na HCI, ako sa študuje správanie používateľa, ako sa vyhodnocuje z pohľadu výsledkov výskumu zameraného na zber informácií. Zaujímavé je v prvom rade prepojenie sveta bežných používateľov a sveta odborníkov, ktorý skúmajú správanie a nové možnosti interakcie človeka nielen s počítačmi.
Odhaľovanie a hodnotenie vzťahov v oblasti vedy a výskumu Členovia tímu (študenti): Bc. Michal Adda, Bc. Dávid Bado, Bc. Miroslav Blšták, Bc. Marek Tomčo, Bc. Martin Uhrin, Bc. Tomáš Zboja, Bc. Anton Szórád Ved. tímu (pedagóg): Ing. Nadežda Andrejčíková, PhD. O ČOM TO VLASTNE JE? Cieľom je vytvoriť systém, ktorý bude zhromažďovať informácie o prácach výskumníkov. Systém bude uľahčovať prácu pri spravovaní publikačnej činnosti a s tým súvisiacu správu ohlasov. Zdrojmi na získavanie ohlasov budú zahraničné citačné indexy (WOS, Scopus). Dáta využijeme na zobrazovania vzťahov medzi jednotlivými vedeckými prácami. PREČO JE NÁŠ PROJEKT ZAUJÍMAVÝ? Náš projekt by do veľkej miery uľahčil prístup a sledovanie diania medzi výskumníkmi na Slovensku. Priniesol by sprehľadnenie výskumnej publikačnej činnosti na Slovensku, tým že dáta zo slovenských zdrojov prečistíme a doplníme o dáta zo zahraničných citačných indexov. Automatizované hľadanie ohlasov na publikácie výskumníkov by odbremenilo samotného výskumníka alebo administratívneho pracovníka od manuálneho procesu získavania ohlasov. Chceme náš proces upraviť tak, aby s čo najmenším zásahom človeka dokázal nájsť čo najvyššie množstvo ohlasov a odhaliť aj tie ohlasy, ktoré sa manuálne hľadajú veľmi ťažko (napr. ohlasy na dielo, ktoré je uložené s preklepom).
Odporúčanie pre inteligentnú TV Motto tímu: Less searching, more watching. Členovia tímu (študenti): Bc. Michal Granec, Bc. Tomáš Jendek, Bc. Ján Kandráč, Bc. Ondrej Kaššák, Bc. Ján Trebuľa, Bc. Maroš Urbančok, Bc. Juraj Višňovský Ved. tímu (pedagóg): Ing. Michal Kompan O ČOM TO VLASTNE JE? Oblasť odporúčania multimediálneho obsahu sa v súčasnosti stále rozvíja, pričom potenciál je v danej doméne veľmi veľký. Dopyt je zo strany používateľov obrovský, a práve my prinášame riešenia a nástroje uľahčujúce efektívne pristupovanie k relevantnému obsahu v tejto doméne. Realizáciou nášho riešenia sme vytvorili webový portál poskytujúci nástroje pre navigáciu, filtrovanie a odporúčanie spolu s prvkami sociálnej siete. PREČO JE NÁŠ PROJEKT ZAUJÍMAVÝ? Loomie TV vytvára prostriedky, ktoré umožnia používateľom efektívne a rýchlo pristupovať k relevantnému obsahu v multimediálnej doméne. Uľahčenie navigácie v rámci multimediálneho obsahu pomocou sofistikovaného filtra a MovieTunera šetrí používateľom čas ktorý tak môžu venovať samotnému sledovaniu multimédií. Jednotlivým používateľom a taktiež skupinám dokážeme personalizovane odporúčať využitím ich dlhodobých preferencií. Dôležitou súčasťou Loomie TV okrem opísaných prvkov je aj sociálna časť. Pomocou sociálnej siete, ktorú budujú používatelia formou priateľstiev vytvárajú priestor na sledovanie aktivity priateľov, prezeranie čo sa páči a ako hodnotia prípadne komentujú filmy iní používatelia.
Innovative Mobile Game Focused on Environmental Issues Členovia tímu (študenti): Bc. Gabriel Mančík, Bc. Šimon Mikuda, Bc. Juraj Piták, Bc. Róbert Puckallér, Bc. Michal Račko, Bc. Jozef Rešetár, Bc. Bohuš Roško Ved. tímu (pedagóg): Ing. Eduard Kuric O ČOM TO VLASTNE JE? Človek by si mal uvedomiť svoj postoj k životnému prostrediu a jeho ochrane. Vytvorili sme hru, kde na jednej strane stojí ochrana životného prostredia – hráč, ktorý triedi odpad a na druhej strane elementy znečisťujúce Zem – príšerky. Na víťazstvom nad nepriateľom a teda aj na ochranu Zeme potrebuje hráč recyklovať suroviny. PREČO JE NÁŠ PROJEKT ZAUJÍMAVÝ? Projekt je zameraný na kategóriu ľudí, ktorí neprejavujú záujem o záchranu životného prostredia. Taktiež sa zameriava na strávenie voľnej chvíle zábavným hraním hry a súťažením s ostatnými hráčmi o lepšie skóre. Zaujímavý je spôsob, ako pristupujeme k ochrane životného prostredia. Snažíme sa pomocou hry vysvetliť ľudom potrebu triedenia odpadu a tým aj ochrániť životné prostredie. Pomocou inovatívnych prvkov hry, dokážeme zaujať každú vekovú kategóriu. Cielene sa zameriavame na kategóriu mladých, ktorý nemajú žiaden cieľ, vnútornú motiváciu, presvedčenie, zlepšiť život, pre terajšie aj budúce generácie na našej planéte. V hre sa nachádzajú prvky, ktoré do teraz ešte neboli vytvorené v žiadnej známej hre. Pravé týmito prvkami chceme zaujať aj náročnejších používateľov.
OwNet Android Členovia tímu (študenti): Bc. Jozef Arpáš, Bc. Marek Lóderer, Bc. Jaroslav Rais, Bc. Michal Roško, Bc. Pavol Ružička, Bc. Vladimír Sudor, Bc. Juraj Volentier Ved. tímu (pedagóg): Ing. Michal Barla, PhD. O ČOM TO VLASTNE JE? Vytvárame mobilnú aplikáciu pre platformu Android, ktorá ukladá prezerané webové stránky do pamäte mobilného zariadenia. Pri ďalšom navštívení rovnakej URL adresy sa hľadaná stránka načítava z pamäte mobilného zariadenia a nie z internetu. Vďaka tomu má používateľ k dispozícii určitú množinu webových stránok aj v čase, keď nemá prístup na internet. Aplikácia taktiež umožňuje zdieľať uložené webové stránky s viacerými používateľmi. PREČO JE NÁŠ PROJEKT ZAUJÍMAVÝ? V súčasnosti predstavuje internet najväčší a najdostupnejší zdroj informácií a zároveň aj spôsob vzdelávania. Predsa len ani v dnešnom modernom svete nie je dostupný úplne pre každého. Najmä mnohé rozvojové krajiny v Afrike trpia nekvalitným a vypadávajúcim internetovým pripojením, čo znižuje možnosti vzdelávania na jednotlivých školách. Náš OwNet pre Android však môže túto situáciu zmeniť.
Crowdsourcing Pictures of Real-World Places Motto tímu: Modli sa a pracuj! Členovia tímu (študenti): Bc. Peter Dulačka, Bc. Tomáš Filčák, Bc. Matúš Michalko, Bc. Michal Lihocký, Bc. Marek Šurek, Bc. Lukáš Ľoch Ved. tímu (pedagóg): Ing. Jakub Šimko O ČOM TO VLASTNE JE? V projekte vyvíjame sociálnu hru pre mobilnú platformu Android, založenú na geo-cachingu, spoznávaní nových miest vo svojom okolí, nadväzovaní nových kontaktov a súťaživosti medzi skupinami hráčov – vo forme mafiánskych rodín. Pomocou príbehu vedieme hráča nepoznanými časťami jeho okolia pričom nám hráč pomáha získavať fotografie nezmapovaných častí mesta. PREČO JE NÁŠ PROJEKT ZAUJÍMAVÝ? Okrem toho, že pomocou príbehu hráč spoznáva svoje okolie, prináša hra niekoľko na pohľad nie zrejmých možností. Vďaka svojej otvorenosti môže príbeh vytvárať prakticky ktokoľvek a týmto propagovať svoju činnosť. To akým spôsobom je príbeh tvorený – či formou hádaniek alebo dostavením sa na konkrétne miesto – je ponechané na tvorcu príbehu. Zároveň hra zbiera fotky málo navštevovaných miest – webové galérie trpia syndrómom sústredenia fotiek na známe monumenty a oblasti. Hráči nové miesta „zadokumentujú“, my ich pomocou nášho modulu na validáciu, ktorý je súčasťou hry, overíme a môžeme použiť/sprístupniť komunite.
Detecting User’s Emotional State Motto tímu: We will know how you feel. Členovia tímu (študenti): Bc. Samo Forus, Bc. Jozef Gajdoš, Bc. Martin Geier, Bc. Peter Greguš, Bc. Miroslav Hudák, Bc. Peter Sivák, Bc. Peter Šinský Ved. tímu (pedagóg): doc. Mgr. Daniela Chudá, PhD. O ČOM TO VLASTNE JE? Emocionálny stav používateľa ovplyvňuje výkonnosť pri počítači. Naším cieľom je rozpoznať emocionálny stav používateľa podľa jeho charakteristického spôsobu ovládania klávesnice a myši a následne odporučiť činnosť, ktorá bude viesť k zlepšeniu jeho emocionálneho stavu. Naším cieľom je tiež navrhnúť čo najlepšiu metódu porovnávania dát a tým maximalizovať úspešnosť rozpoznávania emócie. PREČO JE NÁŠ PROJEKT ZAUJÍMAVÝ? Tým, že dokážeme odhaliť emocionálny stav používateľov, dokážeme v ďalšej fáze zlepšiť emocionálny stav používateľa napr. formou odporúčania a tým môžeme dosiahnuť zlepšenia jeho výkonu a skvalitnenie jeho práce. Zlepšením emocionálneho stavu dokážeme tiež ovplyvniť radosť používateľa z práce a tým ho motivovať. Tento cieľ je veľmi zaujímavý hlavne pre biznis sféru. Projekt je výskumne orientovaný, dáva možnosti kreatívneho myslenia a bádania v tejto oblasti. Problém však nie je čisto akademický a týka sa viacerých oblastí, napr. psychológie, informatiky a fyziológie. V neposlednom rade je projekt zaujímavý aj tým, že výskum tohto smeru je relatívne mladý a neprebádaný.
Intuitive Control of Multimedia Home Členovia tímu (študenti): Bc. Ivana Bohunická, Bc. Ján Greppel, Bc. Juraj Muránsky, Bc. František Nagy, Bc. Dominik Rerko, Bc. Matúš Ujhelyi, Bc. Zuzana Ujhelyiová Ved. tímu (pedagóg): Ing. Michal Kottman O ČOM TO VLASTNE JE? Connection kin je projekt, ktorého výsledkom je multimediálny modulárny systém umožňujúci ovládať rôzne druhy výstupných zariadení rôznymi druhmi vstupných zariadení prostredníctvom wifi siete. Komunikácia zariadení a riadenie samotného systému má na starosti hlavná aplikácia, ktorá zároveň poskytuje rozhranie používateľovi na vytváranie kombinácií čo chce čím a ako ovládať. PREČO JE NÁŠ PROJEKT ZAUJÍMAVÝ? Náš projekt reaguje na aktuálne trendy vytvárania inteligentných domácností. Je spojením rôznych zariadení do jedného systému komunikujúceho prostredníctvom wifi siete, ktorý umožňuje ovládať všetko všetkým. Používateľ je ten, kto si v systéme určí ako chce v izbe vypnúť lampu, uspať počítač, či vypnúť zvuk na všetkých zariadeniach v miestnosti. Minimalizuje sa tým počet riadiacich prvkov (ovládačov, vypínačov) potrebných v domácnosti. Už žiadne hľadanie správneho ovládača na televízor, Connection kin tento problém vyrieši namiesto neho prostredníctvom, gest, zvukových povelov či používateľom vybraných ovládacích prvkov.
OwNet: Your Own Personal Internet Členovia tímu (študenti): Bc. Andrea Šteňová, Bc. Martin Lipták, Bc. Martin Konôpka, Bc. Matúš Tomlein, Bc. Michal Dorner, Bc. Marek Láni, Bc. Karol Balko Ved. tímu (pedagóg): Ing. Karol Rástočný O ČOM TO VLASTNE JE? OwNet je softvérové riešenie pre zlepšenie využitia existujúceho pripojenia k Webu, najmä v oblastiach trpiacich pomalým a nestabilným pripojením. Vďaka prednačítanému a uloženému obsahu môže používateľ pokračovať v prehliadaní aj pri strate pripojenia. OwNet je zameraný hlavne pre prostredie škôl, kde žiaci môžu využívať kolaboratívne nástroje pri prehliadaní Webu a zefektívniť tak proces učenia. PREČO JE NÁŠ PROJEKT ZAUJÍMAVÝ? Nová verzia OwNetu je úplne distribuovaná. Preto neexistuje jeden bod zlyhania, ktorý by mohol ohroziť fungovanie celej siete. Ďalšou výhodou je, že nevyžaduje jeden výkonný server, ale počítače na sieti si vedia záťaž rozložiť. Študenti dokážu vďaka OwNetu zdieľať zaujímavý obsah, ktorý si počítače synchronizujú prostredníctvom lokálnej siete (v škole) alebo aj cez Internet (ak je študent doma). Významne sme zjednodušili inštaláciu, ktorá nevyžaduje konfiguráciu servera a nemá žiadne závislosti. Dôležitou vlastnosťou novej verzie je automatická aktualizácia a odosielanie správ o chybách na náš server. Novú verziu plánujeme v najbližšom čase nasadiť v Keni a Guatemale.
Emotional State Recognition Motto tímu: Spolu predídeme frustrácií. Členovia tímu (študenti): Bc. Filip Staňo, Bc. Milan Martinkovič, Bc. Tomáš Kunka, Bc. Michal Biroš, Bc. Tomáš Lekeň, Bc. Tomáš Caban, Bc. Bálint Szilva Ved. tímu (pedagóg): Ing. Martin Labaj O ČOM TO VLASTNE JE? Projekt určuje emócie za účelom detekcie aktuálneho emocionálneho stavu používateľa. Určovanie prebieha pomocou obrazu z kamery, ktorý sa ďalej spracúva. Na určovanie emócií používame kombináciu porovnávania aktuálneho stavu oproti neutrálnemu stavu používateľa a strojového učenia pomocou dvoch rôznych metód. V konečnom dôsledku sa teda kombinujú tri prístupy, čo zabezpečuje pomerne vysokú presnosť riešenia. PREČO JE NÁŠ PROJEKT ZAUJÍMAVÝ? Tento projekt je zaujímavý najmä z toho hľadiska, že výskyt podobných aplikácií je len veľmi zriedkavý a prípadné práce pochádzajú najmä z akademickej pôdy. Taktiež je základná myšlienka projektu veľmi fascinujúca a to najmä z pohľadu laika, keďže sa stačí len pozrieť na kameru a stroj vie ako sa práve cítite. Človek by si pred pár rokmi povedal, že takáto funkcionalita môže byť témou pre SCI-FI diela a nie pre reálny projekt. Zaujímavosť projektu spočíva aj v možnosti udržiavania pozitívneho emocionálneho rozpoloženia používateľa, čo je podľa nás v tejto uponáhľanej a stresom preplnenej dobe naozaj veľmi cenná vlastnosť.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|