|
Súťaž o najlepší tím roka |
Prestížna súťaž TP Cup dáva študentom inžinierskeho štúdia študijných programov informačné systémy a softvérové inžinierstvo (ISI) príležitosť preukázať svoje schopnosti pri tvorbe jedinečných softvérových riešení v rámci predmetu „Tímový projekt“.
TP Cup predstavuje výzvu pre budúcich IKT profesionálov, ktorí chcú zmerať svoje schopnosti s ostatnými, preukázať že „na to majú“ a súčasne vytvoriť a „predať“ použiteľné riešenia, ktoré neskončia zabudnuté v zásuvke.
- Účasť na súťaži je dobrovoľná – študenti záujem o účasť v súťaži vyjadria vypracovaním a odovzdaním prihlášky projektu podľa pokynov nižšie.
- Súťaž prebieha počas dvoch semestrov riešenia tímového projektu, pričom pozostáva z odovzdania priebežnej a záverečnej správy a záverečnej prezentácie vytvoreného softvérového riešenia.
|
|
V rámci súťaže sa hodnotia výstupy, ktoré odovzdajú jednotlivé tímy – správa o riešení, demonštrácia riešenia na študentskej vedeckej konferencii a prezentácia výsledkov. Tieto výstupy sa opierajú o výstupy projektu v rámci predmetu „Tímový projekt“, s ktorými musia byť v súlade.
Všetky ročníky
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to TP |
|
to the Top |
Výsledky TP CUP 2009
Finalisti TP CUP 2009
- Tím 5 - Digitálne mapy
Pavol Daniš, Michal Kottman, Branislav Kuliha, Tomáš Hlatký, Jakub Šimko, Dušan Zeleník pod vedením Petra Bartalosa
- Tím 7 - Robocup tretí rozmer
Peter Nosko, Dušan Rodina, Daniel Slamka, Peter Smolinský, Ondrej Ševce, Ivan Tomovič pod vedením Mariána Lekavého
- Tím 11 - Odovzdávanie, kontrola a hodnotenie zadaní Marián Bystričan, Jozef Demčák, Peter Fillo, Peter Fridrich, Michal Oláh pod vedením Jána Suchala
Víťaz TP CUP 2009
- Peter Nosko, Dušan Rodina, Daniel Slamka, Peter Smolinský, Ondrej Ševce, Ivan Tomovič
pod vedením Mariána Lekavého
Viac fotografií zo semifinále a finále TP CUP 2009
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to TP |
|
to the Top |
Súťaž podporuje
Sponzori ročníka 2009
Iní o TP CUP
Harmonogram súťaže
Jednotlivé výstupy sa odovzdávajú v termínoch stanovených nižšie v elektronickej i tlačenej podobe Kataríne Mrškovej (mrskova[zavinac]fiit.stuba.sk , č. dverí D325), vždy do 14:00.
25.11.2008 - Odovzdanie prihlášky do súťaže.
26.2.2009 - Odovzdanie priebežnej správy o riešení projektu.
29.4. 2009 - Ukážka projektu v rámci študentskej vedeckej konferencie
18.6. 2009 - Prezentácia a demonštrácia výsledkov projektov - B-Klub
Každý tím prezentuje projekt v rozsahu max. 20 minút, z toho je min. 5 minút demonštrácia výsledku
- 14:00-15:00 -- príprava, inštalácia zariadení pre všetky tímy
- 15:00-15:25 - Tím 2 - Simulátor teórie automatov
- 15:25-15:50 - Tím 5 - Digitálne mapy
- 15:50-16:15 - Tím 6 - Využitie sociálnych sietí pri vytváraní pracovných tímov
- 16:15-16:40 - Tím 7 - Robocup tretí rozmer
- 17:00-17:25 - Tím 9 - Báza znalostí a zručností študentov
- 17:25-17:50 - Tím 11 - Odovzdávanie, kontrola a hodnotenie zadaní
- 17:50-18:15 - Tím 19 - Študentská digitálna knižnica
- 18:15-19:00 - Zasadnutie poroty
19.6. 2009 - Finále súťaže – prezentácia najlepších troch tímov - BC 300
- 8:30-9:20
|
-- Akčné prezentácie všetkých tímov (každý tím 2 minúty) |
- 9:20
|
-- Vyhlásenie finalistov, losovanie poradia prezentácií |
- 9:30-10:30
|
-- Prezentácie troch finalistov (prezentácia nesmie presiahnuť 13 minút) |
- 10:50
|
-- Vyhlásenie výsledkov a ocenenie víťazov |
Porota:
- Mária Bieliková (FIIT STU), predseda
- Pavol Frič (Ditec)
- Martin Hrnko (QBSW)
- Nadežda Andrejčíková (Cosmotron, FIIT STU)
- Alojz Časný (Tempest)
- Tomáš Kysela (PosAm)
- Juraj Červeň (Softec)
- Vladimír Šikura (Soitron)
- Ladislav Silarzsky (Unicorn)
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to TP |
|
to the Top |
Ceny pre víťazov
Slávnostné vyhlásenie víťazného tímu súťaže po skončení finále v letnom semestri za účasti akademickej obce a zástupcov priemyslu.
- Malý pohár pre každého člena víťazného tímu
- Záznam na veľký pohár
- Šek v hodnote min 1 000 eur
- Prednostný zápis predmetov do rozvrhu pre nasledujúci ak. rok
- Prednostné vybavenie na zápise
- Zapožičanie skriniek na veci v budove fakulty (aj pre druhé a tretie miesto) – je v štádiu riešenia
Akceptované priebežné správy
Vyhodnotili sme priebežné sptávy. V súťaži pokračujú tieto tímy (poradie je podľa čísle tímov):
- Tím 2 - Simulátor teórie automatov
- Tím 5 - Digitálne mapy
- Tím 6 - Využitie sociálnych sietí pri vytváraní pracovných tímov
- Tím 7 - Robocup tretí rozmer
- Tím 9 - Báza znalostí a zručností študentov
- Tím 11 - Odovzdávanie, kontrola a hodnotenie zadaní
- Tím 19 - Študentská digitálna knižnica
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to TP |
|
to the Top |
Prihláška do súťaže
- Tím sa prihlási do súťaže vypracovaním a odovzdaním prihlášky v rozsahu max. 2 strán A4 (text fontom Times New Roman, 11pt).
- Prihláška predstavuje prvotný návrh na riešenie projektu u potenciálneho zákazníka/investora, ktorý je nutný na nezáväzné „získanie“ zákazky.
- Obsahuje
- kontakt na tím (minimálne mail),
- stručné predstavenie tímu,
- základnú motiváciu,
- opis kontextu a náplne projektu,
- stanovenie základných cieľov projektu, požiadaviek na výsledný produkt, ako aj spôsob a postup akým budú dosiahnuté.
- Cieľom je presvedčiť zástupcu potenciálneho zákazníka/investora (manažéra), že:
- má problém, ktorý ste správne identifikovali,
- zamýšľané softvérové riešenie rieši jeho problém,
- ste tí správni pre riešenie projektu,
- viete aké technológie a postupy využijete na jeho realizáciu.
Priebežná správa
- Priebežná správa v rozsahu max. 4 strán A4 (text fontom Times New Roman, 11pt) predstavuje rozpracovanie prihlášky do súťaže, so zohľadnením spätnej väzby po odovzdaní dokumentácie za prvý semester riešenia v tímovom projekte a aktuálneho stavu riešenia projektu po fáze prototypovania .
- Správa predstavuje návrh projektu, ktorý pre zákazníka realizujete, na základe ktorého sa zákazník rozhodne či o realizáciu projektu ešte má alebo nemá záujem.
- Nadväzuje na stručný opis tímu, identifikáciu problému a kontextu riešenia z prihlášky, obsahuje špecifikáciu náplne projektu a jeho ciele ako aj prehľad očakávaných prínosov projektu a spôsobu ich dosiahnutia a dopadov na biznis zákazníka. Súčasťou správy je tiež zhrnutie doterajších výsledkov, postupu projektu a preukázanie životaschopnosti tak tímu ako aj projektu/prototypu. Dôležité je tiež predostrieť plán ďalších krokov v prípade, že projekt bude schválený („zmluva podpísaná“).
- Odporúčaná štruktúra správy je:
- Definícia cieľov a očakávaných dopadov/prínosov
- Opis problémovej oblasti
- Prehľad riešenia
- Zhrnutie súčasného stavu riešenia projektu
- Plán ďalšieho postupu
- Cieľom správy je presvedčiť potenciálneho zákazníka, že rozumiete jeho problémom a viete s využitím informačných technológií navrhnúť a realizovať zodpovedajúce riešenia. Pomocou priebežnej správy o riešení chcete presvedčiť investora o podpísaní zmluvy a záväznej investícii do projektu. Investor si môže pozrieť aj vaše výstupy z tímového projektu, ale primárne určujúce je to čo dokážete zosumarizovať konzistentne s dosiahnutými výsledkami na 4 stranách priebežnej správy.
|
Ukážka projektu v rámci študentskej vedeckej konferencie
- Každý projekt, ktorý sa zúčastňuje súťaže sa zúčastní študentskej vedeckej konferencie uskutočňovanej na fakulte s cieľom ukázať aktuálne výsledky projektu formou demonštrácie v stánku vo vyhradenom čase pre tímové projekty (nevylučuje to účasť jednotlivcov s inými projektmi v rámci IIT SRC). K tomu treba dodať 2 stranový rozšírený abstrakt, ktorý bude pre akceptované prezentácie uvedený v zborníku z konferencie.
Prezentácia výsledku projektu
- Prezentácia výsledku projektu predstavuje záverečnú prezentáciu projektu v rozsahu max. 20 minút (minimálne 5 min ukážka) pred zástupcami investorov/zákazníkov s nasledujúcou diskusiou.
- Obsahom prezentácie je zhrnutie priebehu a výsledkov projektu – toho čo sa podarilo i nepodarilo spraviť (s primeraným zdôvodnením). Súčasťou prezentácie je opis relevantných vlastností riešenia spojený s demonštráciou vytvoreného produktu zákazníkovi. Dôležité je tiež vyhodnotiť skúsenosti z praktického použitia produktu, resp. jeho pilotného nasadenia do prostredia zákazníka a uviesť prípadné ohraničenia, ktoré vytvorené riešenie (v súčasnosti) má. Súčasťou môže byť aj spomenutie možných rozšírení produktu a prípadných prispôsobení pre ďalšie problémy, resp. aplikačné domény (a teda ďalších zákazníkov).
- Cieľom prezentácie je presvedčiť investora/zákazníka, že vytvorené riešenie zodpovedá cieľom identifikovaným v pôvodnom návrhu projektu a má požadované technicko-prevádzkové vlastnosti. Teda že produkt je naozaj to, čo chcel, že je funkčný a prakticky použiteľný, a že ho má prebrať /zaplatiť.
|
Vyhodnotenie
Podmienky hodnotenia
Nutnou podmienkou pre úspešnú účasť v súťaži sú:
- Zapísaný predmet „Tvorba softvérového systému v tíme I, II“ alebo „Tvorba informačného systému v tíme I, II“ v aktuálnom akademickom roku.
- Odovzdanie všetkých požadovaných výstupov (prihláška, správa o riešení).
- Úspešné ukončenie predmetov, v rámci ktorých sa realizuje tímový projekt spolu s odovzdanou dokumentáciou a samotným produktom podľa požiadaviek predmetov.
- Demonštrácia projektu v rámci IIT.SRC
- Dopracovanie výsledného produktu do stavu, kedy je reálne prakticky použiteľný koncovými používateľmi, resp. nasaditeľný do prevádzky (napr. na FIIT).
- Finálna prezentácia výsledného produktu.
Finálne vyhodnotenie
Do finále súťaže postupujú najlepšie tímy určené na základe vyhodnotenia priebežnej správy a demonštrácie projektu v rámci IIT.SRC.
Finále súťaže (prezentácie produktov) hodnotí komisia zložená z odborníkov z akademickej aj priemyselnej sféry a nahrádza záverečnú prezentáciu produktov v rámci tímového projektu.
Podiely výstupov na hodnotení
- Priebežná správa - 15%
- IIT.SRC - 15%
- Prezentácia a ukážka produktu - 70%
Hodnotiace kritériá
- Použité postupy riešenia a technológie: Do akej miery projekt zodpovedá postupom riešenia a technológiám, ktoré sú v príslušnej disciplíne známe, resp. vhodné pre daný typ problému.
- Vyriešenie problému: Do akej miery výsledok projektu rieši problém, ktorý bol identifikovaný na začiatku projektu?
- Použiteľnosť riešenia: Do akej miery je výsledok projektu použiteľný v rámci stanovených očakávaní na začiatku riešenia?
- Funkcionalita: Do akej miery výsledok projektu realizuje zadanie spôsobom, ktorý zaručuje realizáciu jednotlivých úloh efektívnym spôsobom (najčastejšie z pohľadu používateľa)?
- Skúsenosti používateľa: Do akej miery výsledok spĺňa požiadavky na jeho použitie používateľom – podľa typu používateľa sa hodnotia vlastnosti používateľského rozhrania ako intuitívnosť, ergonómia, používateľská prívetivosť alebo vlastnosti softvérového riešenia ako modulárnosť, znovupoužiteľnosť, dokumentovateľnosť, prenosnosť, ak je používateľom vývojár?
- Overenie riešenia: Do akej miery je riešenie overené, teda exaktne preukázané, že požadované vlastnosti sú splnené? (toto zahŕňa aj nasadenie riešenia v prípade, že to zadanie a charakter projektu požaduje)
- Inovatívnosť: Do akej miery sú v projekte použité inovatívne postupy, nápady v najrôznejších oblastiach riešenia projektu?
- Vhodný proces: Do akej miery proces zvolený tímom zodpovedá projektu a jeho potrebám?
- Ústna prezentácia: Do akej miery je tím schopný dosiahnuté výsledky ústne prezentovať a poukázať na najdôležitejšie aspekty?
- Diskusia: Do akej miery je tím schopný konzistentne diskutovať o probléme, jeho riešení aj v širšom rámci.
Záverečná prezentácia tímu by mala byť postavená tak, aby tím čo najlepšie preukázal kvalitu výstupov a aj tímu ako takého v zmysle hodnotiacich kritérií.
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to TP |
|
to the Top |
|
|
|
|