|
Súťaž o najlepší tím roka |
Prestížna súťaž TP Cup dáva študentom inžinierskeho štúdia príležitosť preukázať svoje schopnosti pri tvorbe jedinečných riešení v rámci predmetu, v ktorom sa v tíme dva semestre vytvára riešenie problému spojeného s odborom, ktorý študenti študujú.
TP Cup predstavuje výzvu pre budúcich IKT profesionálov, ktorí chcú zmerať svoje schopnosti s ostatnými, preukázať že „na to majú“ a súčasne vytvoriť a „predať“ použiteľné riešenia, ktoré neskončia zabudnuté v zásuvke.
- Účasť na súťaži je dobrovoľná – študenti záujem o účasť v súťaži vyjadria vypracovaním a odovzdaním prihlášky projektu podľa pokynov nižšie.
- Súťaž prebieha počas dvoch semestrov riešenia tímového projektu, pričom pozostáva z odovzdania priebežnej a záverečnej správy a záverečnej prezentácie vytvoreného riešenia.
|
|
V rámci súťaže sa hodnotia výstupy, ktoré odovzdajú jednotlivé tímy – správa o riešení, demonštrácia riešenia na študentskej vedeckej konferencii a prezentácia výsledkov. Tieto výstupy sa opierajú o výstupy projektu v rámci predmetu „Tímový projekt“, s ktorými musia byť v súlade.
Všetky ročníky
Výsledky TP CUP 2011
Finalisti TP CUP 2011
- Tím 01 - CPO Entertainment - Počítačová hra Heritage
Michal Barát, Anton Benčič, Peter Svorada, Márius Šajgalík pod vedením Michala Tvarožka
- Tím 02 - SW7D - Virtuálna FIIT
Filip Hlaváček, Ján Hudec, Pavol Mešťaník, Matúš Novotný, Michal Palček, Rastislav Pečík, Ivan Polko pod vedením Aleny Kovárovej
- Tím 13 - Old School Brothers - Adaptívny proxy server
Ivan Pleško, Ján Hudek, Pavol Sokol, Michal Valluš pod vedením Michala Barlu
Víťaz TP CUP 2011
- Ivan Pleško, Ján Hudek, Pavol Sokol, Michal Valluš
pod vedením Michala Barlu
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to TP |
|
to the Top |
Súťaž podporuje
Industriálni partneri
Médiá o TP CUP
Video PC Revue z finále TP CUP 2011
Rádio Slovensko o finalistoch TP CUP 2011 [mp3]
Video IT News o dvoch projektoch semifinalistov TP CUP 2011
Časť aprílového čísla univerzitného časopisu Spektrum venovaná TP CUP 2011, strany 8-11
Tlačová správa
Harmonogram súťaže
Jednotlivé výstupy sa odovzdávajú v termínoch stanovených nižšie v elektronickej i tlačenej podobe Kataríne Mrškovej (mrskova[zavinac]fiit.stuba.sk , č. dverí D325), vždy do 14:00.
24.11. 2010 - Odovzdanie prihlášky do súťaže.
23.2. 2011 - Odovzdanie priebežnej správy o riešení projektu vrátane abstraktu na IIT.SRC.
4.5. 2011 - Ukážka projektu v rámci študentskej vedeckej konferencie
18.5. 2011, 13:00, resprium blok D, 2.posch. - Losovanie poradia v semifinále
13.6. 2011 - Prezentácia a demonštrácia výsledkov projektov - zasadačka fakulty, D220
|
14.6. 2011 - Finále súťaže – prezentácia najlepších troch tímov - BC 300
- 9:00-9:20
|
-- Otvorenie súťaže |
- 9:20-10:20
|
-- Akčné prezentácie všetkých tímov (90 sekúnd/4 slajdy) |
- 10:20
|
-- Vyhlásenie finalistov, losovanie poradia prezentácií finalistov |
- 10:25-11:10
|
-- Prezentácie troch finalistov (prezentácia max. 9 minút) |
- 11:10-11:20
|
-- Prezentácia víťaza minulého ročníka - TP CUP 2010
-- Zasadnutie poroty |
- 11:20
|
-- Vyhlásenie výsledkov a ocenenie víťazov
-- TOMBOLA - víťaz získa Samsung Galaxy Tab
-- Sladká odmena pre všetkých zúčastnených |
|
|
Porota:
- Mária Bieliková (FIIT STU), predseda
- Pavol Frič (Ditec)
- Martin Hrnko (QBSW)
- Jana Dvořáková (New Frontier Slovakia)
- Ondrej Macko (PC Revue)
- Štefan Mlynárik (PosAm)
- Juraj Červeň (Softec)
- Alojz Časný (Tempest)
- Milan Hynek (Unicorn)
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to TP |
|
to the Top |
Ceny pre víťazov
Slávnostné vyhlásenie víťazného tímu súťaže po skončení finále v letnom semestri za účasti akademickej obce a zástupcov priemyslu.
- Malý pohár pre každého člena víťazného tímu
- Záznam na veľký pohár
- Šek v hodnote min 1 000 eur
- Prednostný zápis predmetov do rozvrhu pre nasledujúci ak. rok
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to TP |
|
to the Top |
Postup v jednotlivých kolách súťaže
Postupujúce tímy po IIT.SRC 2011
Vyhodnotili sme vaše prezentácie na IIT.SRC (vrátane príspevkov v zborníku) s dôrazom na samotnú prezentáciu a poster. V súťaži pokračujú tieto tímy (poradie je podľa čísel tímov):
- Tím 01 - Imagine Cup 2011: Game Design
- Tím 02 - Virtuálna FIIT
- Tím 12 - Model používateľa pre jeho identifikáciu
- Tím 13 - Adaptívny proxy server
- Tím 18 - Dizajn s použitím obohatenej reality
Ďalšou dôležitou udalosťou v súťaži je semifinále, ktoré sa uskutoční 13.6.2011.
Postery prezentované na IIT.SRC
Game Design |
Virtuálna FIIT |
mPay |
Model používateľa |
|
|
|
|
Adaptívny proxy |
Obohatená realita |
Herbal |
|
|
|
|
Akceptované priebežné správy
Vyhodnotili sme priebežné sptávy. V súťaži pokračujú tieto tímy (poradie je podľa čísel tímov):
- Tím 01 - Imagine Cup 2011: Game Design
- Tím 02 - Virtuálna FIIT
- Tím 08 - Platforma pre realizovanie transakcií prostredníctvom mobilných zariadení
- Tím 12 - Model používateľa pre jeho identifikáciu
- Tím 13 - Adaptívny proxy server
- Tím 18 - Dizajn s použitím obohatenej reality
- Tím 19 - Evolučný simulátor umelého života založený na heuristických pravidlách
Ďalšou dôležitou udalosťou v súťaži je študentská vedecká konferencia IIT.SRC, kde budú tímy prezentovať formou posteru svoje projekty. Porota vyhodnotí projekty a určí 4-6 projektov, ktoré postúpia do semifinále.
Akceptované prihlášky do súťaže
Vyhodnotili sme a akceptovali prihlášky pre TP-CUP 2010/11 týchto tímov (poradie je podľa čísel tímov):
- Tím 01 - Imagine Cup 2011: Game Design
- Tím 02 - Virtuálna FIIT
- Tím 08 - Platforma pre realizovanie transakcií prostredníctvom mobilných zariadení
- Tím 11 - Crowdsourcing verejných dát
- Tím 12 - Model používateľa pre jeho identifikáciu
- Tím 13 - Adaptívny proxy server
- Tím 18 - Dizajn s použitím obohatenej reality
- Tím 19 - Evolučný simulátor umelého života založený na heuristických pravidlách
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to TP |
|
to the Top |
Výstupy
Prihláška do súťaže
- Tím sa prihlási do súťaže vypracovaním a odovzdaním prihlášky v rozsahu max. 2 strán A4 (text fontom Times New Roman, 11pt).
- Prihláška predstavuje prvotný návrh na riešenie projektu u potenciálneho zákazníka/investora, ktorý je nutný na nezáväzné „získanie“ zákazky.
- Obsahuje
- kontakt na tím (minimálne mail),
- stručné predstavenie tímu,
- základnú motiváciu,
- opis kontextu a náplne projektu,
- stanovenie základných cieľov projektu, požiadaviek na výsledný produkt, ako aj spôsob a postup akým budú dosiahnuté.
- Cieľom je presvedčiť zástupcu potenciálneho zákazníka/investora (manažéra), že:
- má problém, ktorý ste správne identifikovali,
- zamýšľané riešenie rieši jeho problém,
- ste tí správni pre riešenie projektu,
- viete aké technológie a postupy využijete na jeho realizáciu.
Priebežná správa
- Priebežná správa v rozsahu max. 4 strán A4 (text fontom Times New Roman, 11pt) predstavuje rozpracovanie prihlášky do súťaže, so zohľadnením spätnej väzby po odovzdaní dokumentácie za prvý semester riešenia v tímovom projekte a aktuálneho stavu riešenia projektu po fáze prototypovania .
- Správa predstavuje návrh projektu, ktorý pre zákazníka realizujete, na základe ktorého sa zákazník rozhodne či o realizáciu projektu ešte má alebo nemá záujem.
- Nadväzuje na stručný opis tímu, identifikáciu problému a kontextu riešenia z prihlášky, obsahuje špecifikáciu náplne projektu a jeho ciele ako aj prehľad očakávaných prínosov projektu a spôsobu ich dosiahnutia a dopadov na biznis zákazníka. Súčasťou správy je tiež zhrnutie doterajších výsledkov, postupu projektu a preukázanie životaschopnosti tak tímu ako aj projektu/prototypu. Dôležité je tiež predostrieť plán ďalších krokov v prípade, že projekt bude schválený („zmluva podpísaná“).
- Odporúčaná štruktúra správy je:
- Definícia cieľov a očakávaných dopadov/prínosov
- Opis problémovej oblasti
- Prehľad riešenia
- Zhrnutie súčasného stavu riešenia projektu
- Plán ďalšieho postupu
- Cieľom správy je presvedčiť potenciálneho zákazníka, že rozumiete jeho problémom a viete s využitím informačných technológií navrhnúť a realizovať zodpovedajúce riešenia. Pomocou priebežnej správy o riešení chcete presvedčiť investora o podpísaní zmluvy a záväznej investícii do projektu. Investor si môže pozrieť aj vaše výstupy z tímového projektu, ale primárne určujúce je to čo dokážete zosumarizovať konzistentne s dosiahnutými výsledkami na 4 stranách priebežnej správy.
Ukážka projektu v rámci študentskej vedeckej konferencie
- Každý projekt, ktorý sa zúčastňuje súťaže sa zúčastní študentskej vedeckej konferencie uskutočňovanej na fakulte s cieľom ukázať aktuálne výsledky projektu formou demonštrácie v stánku vo vyhradenom čase pre tímové projekty (nevylučuje to účasť jednotlivcov s inými projektmi v rámci IIT SRC). K tomu treba dodať v zmysle harmonogramu konferencie IIT SRC a pokynov na podávanie príspevkov 2 stranový rozšírený abstrakt, ktorý bude pre akceptované prezentácie uvedený v zborníku z konferencie.
Prezentácia výsledku projektu
- Prezentácia výsledku projektu predstavuje záverečnú prezentáciu projektu v rozsahu max. 20 minút (minimálne 5 min ukážka) pred zástupcami investorov/zákazníkov s nasledujúcou diskusiou.
- Obsahom prezentácie je zhrnutie priebehu a výsledkov projektu – toho čo sa podarilo i nepodarilo spraviť (s primeraným zdôvodnením). Súčasťou prezentácie je opis relevantných vlastností riešenia spojený s demonštráciou vytvoreného produktu zákazníkovi. Dôležité je tiež vyhodnotiť skúsenosti z praktického použitia produktu, resp. jeho pilotného nasadenia do prostredia zákazníka a uviesť prípadné ohraničenia, ktoré vytvorené riešenie (v súčasnosti) má. Súčasťou môže byť aj spomenutie možných rozšírení produktu a prípadných prispôsobení pre ďalšie problémy, resp. aplikačné domény (a teda ďalších zákazníkov).
- Cieľom prezentácie je presvedčiť investora/zákazníka, že vytvorené riešenie zodpovedá cieľom identifikovaným v pôvodnom návrhu projektu a má požadované technicko-prevádzkové vlastnosti. Teda že produkt je naozaj to, čo chcel, že je funkčný a prakticky použiteľný, a že ho má prebrať /zaplatiť.
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to TP |
|
to the Top |
Vyhodnotenie
Podmienky hodnotenia
Nutnou podmienkou pre účasť v súťaži sú:
- Zapísaný predmet „Tvorba softvérového systému v tíme I, II“ alebo „Tvorba informačného systému v tíme I, II“ v aktuálnom akademickom roku.
- Odovzdanie všetkých požadovaných výstupov (prihláška, správa o riešení).
- Úspešné ukončenie predmetov, v rámci ktorých sa realizuje tímový projekt spolu s odovzdanou dokumentáciou a samotným produktom podľa požiadaviek predmetov.
- Demonštrácia projektu v rámci IIT.SRC
- Dopracovanie výsledného produktu do stavu, kedy je reálne prakticky použiteľný koncovými používateľmi, resp. nasaditeľný do prevádzky (napr. na FIIT).
- Finálna prezentácia výsledného produktu.
Finálne vyhodnotenie
Do finále súťaže postupujú najlepšie tímy určené na základe vyhodnotenia priebežnej správy a demonštrácie projektu v rámci IIT.SRC.
Finále súťaže (prezentácie produktov) hodnotí komisia zložená z odborníkov z akademickej aj priemyselnej sféry a nahrádza záverečnú prezentáciu produktov v rámci tímového projektu.
Podiely výstupov na hodnotení
- Priebežná správa - 15%
- IIT.SRC - 15%
- Prezentácia a ukážka produktu - 70%
Hodnotiace kritériá
- Použité postupy riešenia a technológie: Do akej miery projekt zodpovedá postupom riešenia a technológiám, ktoré sú v príslušnej disciplíne známe, resp. vhodné pre daný typ problému.
- Vyriešenie problému: Do akej miery výsledok projektu rieši problém, ktorý bol identifikovaný na začiatku projektu?
- Použiteľnosť riešenia: Do akej miery je výsledok projektu použiteľný v rámci stanovených očakávaní na začiatku riešenia?
- Funkcionalita: Do akej miery výsledok projektu realizuje zadanie spôsobom, ktorý zaručuje realizáciu jednotlivých úloh efektívnym spôsobom (najčastejšie z pohľadu používateľa)?
- Skúsenosti používateľa: Do akej miery výsledok spĺňa požiadavky na jeho použitie používateľom – podľa typu používateľa sa hodnotia vlastnosti používateľského rozhrania ako intuitívnosť, ergonómia, používateľská prívetivosť alebo vlastnosti riešenia ako modulárnosť, znovupoužiteľnosť, dokumentovateľnosť, prenosnosť, ak je používateľom vývojár?
- Overenie riešenia: Do akej miery je riešenie overené, teda exaktne preukázané, že požadované vlastnosti sú splnené? (toto zahŕňa aj nasadenie riešenia v prípade, že to zadanie a charakter projektu požaduje)
- Inovatívnosť: Do akej miery sú v projekte použité inovatívne postupy, nápady v najrôznejších oblastiach riešenia projektu?
- Vhodný proces: Do akej miery proces zvolený tímom zodpovedá projektu a jeho potrebám?
- Ústna prezentácia: Do akej miery je tím schopný dosiahnuté výsledky ústne prezentovať a poukázať na najdôležitejšie aspekty?
- Diskusia: Do akej miery je tím schopný konzistentne diskutovať o probléme, jeho riešení aj v širšom rámci.
Záverečná prezentácia tímu by mala byť postavená tak, aby tím čo najlepšie preukázal kvalitu výstupov a aj tímu ako takého v zmysle hodnotiacich kritérií.
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to TP |
|
to the Top |
|
|
|
|