Pripravil som nieco podobne ako 'Hello world!' program znamy asi kazdemu z Pascalu, Cecka, C++, Assembleru (ja viem, assembler nie je jazyk, ale prekladac; hlavne, ze vsetci vieme o co ide).
To, co vidite nad tymto textom (alebo by ste mali) je vsetko, na co sa nas applet zmoze (ja viem, ze to, co vypise, nie je velmi hlboka myslienka). Jeho zdrojovy kod je:
import java.awt.*; import java.applet.*; public class prvy extends Applet { public void init() { super.init(); } public void paint(Graphics g) { g.drawString("Ahoj svet!",10,20); } }Jeho struktura je nasledovna: Prve dva riadky oznamuju, ktore triedy nas applet pouziva (nieco podobne ako 'include' v C++). Nasledujuci riadok definuje hlavicku triedy, ktoru sme nazvali prvy. Za tym nasleduje definicia metody init() Ta nerobi nic ine, nez vola uz definovanu metodu super.init(). Tato metoda vola konstruktor predka. Posledna nami predefinovana metoda paint(..) zobrazi retazec "Ahoj svet!" na poziciu (10,20).