Základy Objektovo-orientovaného programovania

ak. rok 2023/24

 
 

Cvičenie 4

 
 

Úlohy:

  • Vytvorte triedu H ktorá bude mať dva ľubovoľné atribúty. V cykle vytvorte 10 inštancií tejto triedy. Zabezpečte aby pri vzniku novej inštancie nás systém informoval o aktuálnom počte vytvorených inštancií. Nositeľom tejto informácie nemá byť počítadlo iterácii (cyklov).
  • Vytvorte triedu A takú aby jej tri atribúty boli viditeľné pre triedu B ale nie pre triedu C. V triede A vytvorte jeden parameter ktorý nebude viditeľný ani pre triedu B. V triede A aplikujte agregáciu.
  • Vytvorte triedu F s jediným atribútom farba. V hlavnom programe zabezpečte aby program vytvoril inštancie na základe farieb uvedených ako argumenty príkazového riadku.
  • Vytvorte triedu T, ktorá bude mať štyri atribúty (dĺžka, šírka, výška a meno). V tejto triede vytvorte tri konštruktory a demonštrujte vlastnosť preťaženia konštruktorov. Túto skutočnosť vysvetlite priamo v kóde prostredníctvom komentárov.
  • Vytvorte triedu E. V tejto triede deklarujte referenciu statickej konštanty. Tiež jednu statickú metódu, ktorá bude vracať reálne číslo. V hlavnom programe uplatnite možné prístupy k statickému atribútu a statickej metóde.
  • Konzultujte s cvičiacim spresnenie rámcového zadania.