Zbierka esejí 2012
Home Home EN
"chyba"
Bilevic Roman

Abstrakt. Spoľahlivosť je jedným z najdôležitejších parametrov kvality softvéru. Jej vyhodnocovanie je však často podceňované a odkladá sa až na neskoršie fázy vývoja. Taktiež treba brať do úvahy vplyv spôsobu vývoja softvéru na jeho spoľahlivosť. V tejto eseji opisujem hlavné úlohy manažovania spoľahlivosti. Ďalej analyzujem vývoj riadený testami (angl. test-driven development) z pohľadu spoľahlivosti a zamýšľam sa nad jeho výhodami oproti vývoju, kde testovanie prebieha až po ukončení implementácie. Opisujem, akým spôsobom sa tento typ vývoja vyrovnáva s chybami. Na základe predpokladov modelovania rastu spoľahlivosti softvéru uvažujem, či vývoj riadený testami tieto predpoklady spĺňa a do akej miery. Zhodnocujem, či je v tomto type vývoja vôbec potrebné modelovať spoľahlivosť vzhľadom na jeho povahu testovania.


Masný Ľuboš

Abstrakt. Esej sa zaoberá intenzitou a typom komunikácie pri odstraňovaní chýb. Napriek tomu, že počítače čoraz viac vstupujú do nášho života, poukazuje sa na neustálu dôležitosť osobnej komunikácie. Diskutuje sa, kedy je pri odstraňovaní chýb efektívnejšia priama a kedy nepriama komunikácia. Esej ďalej opisuje spôsob komunikácie, ktorý je vhodnejší v rámci tímu a ktorý pri zákazníkovi. Postupne sa rozoberajú jednotlivé okolnosti tejto vhodnosti. Dôraz sa kladie na závažnosť chyby, na rýchlosť potreby odstránenia, na počet podieľajúcich sa osôb na projekte a ich intenzita práce. Následne je podaný návrh na systém, ktorý by dokázal na základe kritérií vyhodnotiť najvhodnejší spôsob komunikácie.


Left Separator
monitorovanie softvérový projekt metriky funkčné body plán plánovanie softvérový produkt manažment rizík vývoj riadený testami chyba efektívna komunikácia softvérové metriky vývoj softvéru tím problémy vývoj kvalita softvéru manažment podpory vývoja extrémne programovanie párové programovanie Scrum komunikácia vzťahy kontrola progres subversion git metóda kritickej cesty plánovanie projektu odhad agilný vývoj riziká motivácia zber požiadaviek testovanie body prípadov použitia podporné nástroje podporné prostriedky outsourcing veľkosť tímu odhadovanie manažment verzií kvalita spolupráca riziko dokumentácia projekt softvér verziovanie konflikt