

Transformácie svetiel
Svetelný uzol definuje zdroj osvetlenia, ktorý môže ovplyvniť nasledujúce tvary v grafe scény v závislosti od aktuálneho svetelného štýlu. Svetelné zdroje sú závislé od momentálnej transformácie. Svetelný uzol v rámci separátora neovplyvní žiaden iný objekt mimo tohoto separátora.
Formát definovania uzla a prednastavené hodnoty:
DirectionalLight {
on TRUE # vypínač typu SFBool
intensity 1 # intenzita typu SFFloat
color 1 1 1 # farba typu SFColor
direction 0 0 -1 # smer typu SFVec3f
}
Príklad
1
2
Svetelný uzol definuje zdroj osvetlenia, ktorý môže ovplyvniť následné tvary v scéne grafu, v závislosti od súčasného svetelného štýlu. Svetelné zdroje ovplyvňujú súčasnú transformáciu. Svetelný uzol pod separátorom neovplyvňuje žiadne objekty mimo tohoto separátora.
Formát definovania uzla a prednastavené hodnoty:
PointLight {
on TRUE # vypínač typu SFBool
intensity 1 # intenzita typy SFFloat
color 1 1 1 # farba typu SFColor
location 0 0 1 # umiestnenie typu SFVec3f
}
Príklad
1
Svetelný uzol definuje zdroj osvetlenia, ktorý smie ovplyvniť následné tvary v scéne grafu v závislosti od súčasného svetelného štýlu. Svetelné zdroje sú ovplyvnené súčasnými transformáciami. Svetelný uzol pod separátorom neovplyvňuje žiadne objekty mimo tohoto separátora.
Formát definovania uzla a prednastavené hodnoty:
SpotLight {
on TRUE # vypínač typu SFBool
intensity 1 # intenzita typu SFFloat
color 1 1 1 # farba typu SFVec3f
location 0 0 1 # umiestnenie typu SFVec3f
direction 0 0 -1 # smer typu SFVec3f
dropOffRate 0 # pokles intenzity typu SFFloat
cutOffAngle 0.785398 # uhol ryzptylu typu SFFloat
}
Príklad
1