Jašš FrantišekAbstrakt. V súčasnosti sa softvér využíva čoraz viac, zasahuje už takmer do všetkých činností ľudí. Preto stúpajú aj nároky na jeho vývoj. Požaduje sa nie len vysoká kvalita, ale aj čo najkratší čas dodania hotového riešenia. Nato, aby sa to dalo splniť je potrebné vynaložiť veľké úsilie, často až stoviek ľudí. Spolupráca tak veľkých, ale aj menších skupín ľudí si vyžaduje vysoký stupeň koordinácie. Každý jeden člen tímu musí vedieť čo ma robiť a kedy to musí byť hotové, z dôvodu dodržania stanovených termínov. Práve preto je dôležité plánovanie. Je zrejme, že pri veľkých projektoch s veľkým počtom ľudí podieľajúcich sa na riešení ,je plánovanie nevyhnutné, avšak, je potrebné aj v malých tímoch, kde koordinácia nie je ani zďaleka taká zložitá? Ako plánovať, projekty, aby ľudia neboli preťažení, ale aby sa pritom stíhali termíny? Koľko plánovať, aby sa plánovaním nestratilo priveľa času? Odpoveďami na tieto a ďalšie dôležité otázky sa budem zaoberať v tejto eseji. Okrem toho rozoberiem aj niektoré dôležité príčiny zlyhávania projektov ako z pohľadu plánovania, tak aj z inej perspektívy. Tieto faktory sú taktiež neoddeliteľnou súčasťou softvérových projektov a je potrebné brať na nich ohľad už pri plánovaní.Mihalik AdamAbstrakt. V dnešnej dobe pociťujeme rázny vývoj informačných technológií, no stále nie sme schopní čeliť všetkým rizikám projektu. Potrebné je uvedomiť si nielen riziká samotné, ale snažiť sa o elimináciu najmä tých, pre ktoré má projekt najväčšiu slabosť. Esej prináša pohľad na riziká týkajúce sa zákazníka ako jedny z najnebezpečnejších rizík projektu. Pokúsime sa určiť úspešnosť často používaných metód eliminácie rizika, pričom ich zároveň vylepšíme pre riešenie konkrétnych problémov týkajúcich sa požiadaviek zákazníka. Analyzujeme úspešnosť najčastejšej metódy identifikácie rizík a porovnáme s úspešnosťou aplikovania metódy dekompozície na rovnaký problém. Pozdvihneme dekompozíciu ako metódu pre určenie rizikovosti konkrétnej oblasti projektu, vďaka ktorej je následne omnoho jednoduchšie predpovedať vznik a zmeny požiadaviek zákazníka.
|