Obrazky sa vkladaju pomocou elementu
IMG
. Atribut SRC
obsahuje URL k obrazky, ktory sa ma zobrazit.
Prezerace zvacsa poznaju iba formaty GIF a JPEG (JPG).
Co ak si niekto prezera vasu stranku na textovom prezeraci? Obrazky
nebude vidno (ved ako aj). Lahka pomoc. Da sa doplnit atribut
ALT
, ktoreho obsah tvori text zobrazovany prave textovymi
prezeracmi.
Ak su obrazky napriklad v tabulke alebo inde, prezerac casto caka az pokial
sa obrazok nenatiahne cely a az potom ho vykresli. Tato jeho cinnost
dost spomaluje vykreslenie stranky (a hlavne jej informacneho obsahu), co
moze prinutit pripadneho pouzivatela aby sa pobral kade lahsie :-) Da
sa to obist tym ze prezeracu vopred oznamime ake budu
rozmery obrazku. To mu umozmi vynechat dostatocne miesto na obrazovke a
necakat na natiahnutie celeho obrazku. Sirka zobrazovaneho je dana atributom
WIDTH
a vyska atributom HEIGHT
. Hodnoty obidvoch
atributov su dane v pixeloch.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Ak je obrazok sucastou hypertextvej linky, prezerac ho zvycajne obkresli
ramcekom, hrubka ramceka je dana atributom BORDER
a udava sa v
pixeloch. BORDER=0
sposobi ze sa ramcek nevykresli.
Vsetky linky su aktivne a referencuju dokument
examp_TITLE_2.html, ktory ma prazdne telo.
Teraz priklad s ramcekom, ktoreho hrubku zmenime:
Vsetky obrazky sa daju zarovnavat roznymi sposobami. Dosiahneme to pridanim
atributu ALIGN
, ktory moze mat tieto hodnoty:
left
right
top
middle
bottom
Lev je vo vseobecnosti povazovany za krala zvierat.
No v skutocnosti je to dost plache zviera.
A navyse aj velmi lenive.
Lev je vo vseobecnosti povazovany za krala zvierat.
No v skutocnosti je to dost plache zviera.
A navyse aj velmi lenive.
Zmenou zarovnania mozno dosiahnut ze text bude obrazok obtekat. Ak je
ALIGN=left
text bude obrazok obtekat po pravej strane ak
ALIGN=right
tak po lavej strane.
Teraz si povieme nieco o levovi.
Lev zije v afrike (ako kazdy vie).
Vo vseobecnosti povazovany za krala zvierat.
No v skutocnosti je to dost plache zviera.
A navyse aj velmi lenive.
Teraz si povieme nieco o levovi.
Lev zije v afrike (ako kazdy vie).
Vo vseobecnosti povazovany za krala zvierat.
No v skutocnosti je to dost plache zviera.
A navyse aj velmi lenive.
Obtekajuci text je velmi blizko obrazka. To sa da napravit atributmi
HSPACE
a VSPACE
, ktore definuju volne miesto okolo
obrazka. Atribut HSPACE
v horizontalnom a VSPACE
vo
vertikalnom smere. Volne miesto sa udava v pixeloch.
Teraz si povieme nieco o levovi.
Lev zije v afrike (ako kazdy vie).
Vo vseobecnosti povazovany za krala zvierat.
No v skutocnosti je to dost plache zviera.
A navyse aj velmi lenive.
Teraz si povieme nieco o levovi.
Lev zije v afrike (ako kazdy vie).
Vo vseobecnosti povazovany za krala zvierat.
No v skutocnosti je to dost plache zviera.
A navyse aj velmi lenive.
Ak je obrazok v hypertextovej linke, mozeme vyuzit atribut
USEMAP
na urcenie cielovej hypertextovej linky v zavislosti od
toho, kam na obrazku klikneme. Atribut obsahuje URL ku klient-orientovanej
obrazkovej mape tvorenej elementom
MAP
. Blizsie informacie o
vytvarani mapy si pozri pri
vysvetleni elementu MAP
.
Ak je obrazok castou hypertextovej linky (element
A
) a uzivatel klikne na obrazok,
atribut ISMAP
zabezpeci vyslanie suradnic kurzora na obrazku
serveru. URL specifikujuca server je odvodena od
URL definovanej atributom HREF
elementu A
, pricom
sa doplni o znak '?' za ktorym nasleduju x-ova a y-ova suradnica oddelene
ciarkou (bez medzier). Je to vyhodne vtedy ak HREF
ukazuje na
nejaky CGI skript ktory tieto suradnice spracuje
a vysledok (napr. nejaky dokument) posle prezeracu naspat.
Nasledujuci
priklad je nefunkcny (uvedeny CGI skript neexistuje).