Osetrovanie udalosti:

JavaScript pouziva na osetrenie udalosti tieto funkcie:
  • onBlur
  • onChange
  • onClick
  • onFocus
  • onLoad
  • onMouseOver
  • onSelect
  • onSubmit
  • onUnload Tieto funkcie sa volaju automaticky po nastani danej udalosti a umoznuju tak programatorovi reagovat na tu-ktoru udalost.

    onBlur

    Tato udalost nastava, ak sa zrusi focus na objekt typu select, text alebo textarea.
    Objekty:
  • select
  • text
  • textarea
    Pozri tiez:
  • onChange
  • onFocus

    onChange

    Udalost nastane, ak sa zrusi focus a zaroven sa modifikuje obsah pola objektu select, text alebo textarea.
    Objekty:
  • select
  • text
  • textarea
    Pozri tiez:
  • onBlur
  • onFocus

    onClick

    Udalost nastane po kliknuti na objekt formy.
    Objekty:
  • button
  • checkbox
  • radio
  • link
  • reset
  • submit

    onFocus

    Udalost nastane, ked sa na vstupne pole umiestni kurzor (bud pomocou klavesy tab alebo kliknutim mysi).
    Objekty:
  • select
  • text
  • textarea
    Pozri tiez:
  • onBlur
  • onChange

    onLoad

    Udalost nastane ked prezerac ukonci nahravanie okna alebo vsetkych ramcekov. Pouziva sa vnutri tagov <BODY> alebo <FRAMESET>. onLoad v <BODY> tagu ramca nastane skor ako v tagu <FRAMESET> pre ten isty ramec.
    Objekty:
  • window
    Pozri tiez:
  • onUnload

    onMouseOver

    Udalost nastane vzdy ked sa ukazovatel mysi presunie na dany objekt z jeho okolia.
    Objekty:
  • link

    onSelect

    Udalost nastane ked uzivatel vyberie (vyznaci) nejaky text vnutri objektu typu text alebo textarea.
    Objekty:
  • text
  • textarea

    onSubmit

    Udalost nastane potom co uzivatel odosle formu. Pomocou tejto funkcie sa da zabranit poslaniu aj uz poslanej formy. Staci do tela funkcie vlozit prikaz return, ktory vrati hodnotu 'false'. Ina navratova hodnota sposobi skutocne odoslanie formy.
    Objekty:
  • form
    Pozri tiez:
  • submit
  • submit

    onUnload

    Udalost nastane po opusteni (exit) dokumentu. Pouziva sa vnutri tagu <BODY> alebo <FRAMESET>. Pozn.: udalost v ramci tagu <BODY> daneho ramca nastane skor ako ta ista udalost z tagu <FRAMESET> toho isteho ramca.
    Objekty:
  • window
    Pozri tiez:
  • onLoad