Logo

RoboCup at FIIT'14

Regionálny turnaj v simulovanom robotickom futbale v Bratislave

RoboCup
Úvod
Turnaj
    Výsledky
    Pozvánka
    Pravidlá 3D
    Harmonogram
    Pokyny pre tímy
    Prihlásené tímy
História
Odkazy
Kontakt
English

Server, systém a spúšťanie

Pri zápase bude použitá najnovšia verzia oficiálneho servera 13.x spolu so zverejnenými konfiguračnými súbormi.

Všetci hráči budú môct bežať pod operačným systémom Windows 2000. Použitie hráčov skompilovaných pre iný operačný systém bude umožnené po predchádzajúcej dohode.

Každý zo zúčastnených tímov bude mať k dispozícii 1 alebo 2 počítače. V prípade nutnosti je možné požiadať organizátorov o pridelenie ďalšieho stroja, tejto požiadavke však nemusí byť z technických dôvodov vyhovené. Každému tímu bude najmenej 5 minút pred zápasom oznámená IP adresa počítača, na ktorom bude bežať server. Každý tím je zodpovedný za spustenie svojich hráčov a ich prihlásenie na server. Hra bude spustená v stanovenom čase bez ohľadu na to, či sa hráčom podarí prihlásiť na server alebo nie. Rozhodcovia majú právo posunúť začiatok zápasu v prípade, že niektorý tím nie vlastnou vinou nestihol prihlásiť hráčov na server, prípadne nastali iné závažné okolnosti.

Organizácia zápasov

Turnaj prebehne v dvoch kolách.

V prvom kole budú tímy rozdelené do dvoch skupín, pričom v každej skupine sa bude hrať systémom "každý s každým". Na základe výsledkov prvého kola z každej skupiny postúpia 2 najlepšie tímy do druhého kola. V prípade malého počtu prihlásených tímov bude prvé kolo vynechané a do druhého kola postúpia všetky tímy.

V druhom (finálovom) kole sa zúčastnia 4 tímy. Finálové kolo bude takisto prebiehať systémom každý s každým. Na základe výsledkov finálového kola sa potom určí definitívne poradie tímov. Poradie tímov, ktoré nepostúpia do finálového kola, nebude určené.

Za každé víťazstvo budú tímu pridelené 3 body, za remízu 1 bod a za prehru 0 bodov. Výsledné poradie v skupine (aj vo finálovom kole) bude potom určené na základe počtu získaných bodov, lepšie poradie má samozrejme tím, ktorý získal viac bodov. Body sa neprenášajú medzi jednotlivými kolami.

Určovanie poradia tímov

Rozhodovanie o poradí tímov (pre n>1 tímov) bude prebiehať podľa nasledujúcich priorít:

  • Body. Za každé víťazstvo budú tímu pridelené 3 body, za remízu 1 bod a za prehru 0 bodov.
  • Vzájomný zápas.
    • Pre n=2 rozhodne vzájomný zápas v prípade že to nebola remíza.
    • Pre n>2 rozhodnú vzájomné zápasy v prípade, že jeden z tímov vyhral nad všetkými ostatnými, tímami medzi ktorými sa rozhoduje.
  • Rozdiel strelených a inkasovaných gólov v danom kole.
  • Pre n>2 rozdiel strelených a inkasovaných gólov v danom kole počítaný iba v zápasoch medzi tímami, medzi ktorými sa rozhoduje.
  • Počet strelených gólov v danom kole.
  • Pre n>2 počet strelených gólov v danom kole počítaný iba v zápasoch medzi tímami, medzi ktorými sa rozhoduje.
  • Náhodný výber medzi tímami.

V prípade, že sa rozhoduje medzi viac ako 2 tímami, vyberie sa z nich s použitím predchádzajúcich pravidiel 1 tím, ktorý bude považovaný za prvý a ostatné tímy znova vytvoria skupinu, pre ktorú sa použijú predchádzajúce pravidlá.

Rozohrávanie

V prípade, že žiadny hráč tímu ktorý má rozohrávať, nerozohrá v priebehu 200 simulačných cyklov, bude lopta automaticky vhodená do hry a herný mód nastavený na "play on".

V prípade, že hráči tímu opakovane neprejavia snahu rozohrať, môže rozhodca podstatne znížiť dobu čakania manuálnym vhodením lopty do hry.

Ak v priebehu hry (play on) počas 200 simulačných krokov žiadny hráč neprejaví snahu získať loptu, môže rozhodca vhodiť loptu do hry. Lopta by mala byť vhodená čo najbližšie jej súčasnej pozícii, prípadne na roh pokutového územia, ktorý je najbližší aktuálnej pozícii lopty. Lopta by nemala byť vhodená do pokutového územia.

Fair - play

Hráči ani kouč by nemali zbytočne zahlcovať sieť posielaním správ, ktoré server nedokáže spracovať (napr. viac príkazov dash v jednom simulačnom cykle a podobne).

V prípade, že rozhodca zistí neprimerané správanie hráčov (faul), môže nariadiť vykopávanie vo prospech druhého tímu. Faul môže byť jednou z nasledujúcich situácií:

  • Tím obkolesí loptu tak, aby hráči druhého tímu nemohli kopať.
  • Tím sa rozostaví pred bránou tak, že ju zablokuje a nie je možné dať gól. (Rad hráčov pred bránou.)
  • Tím úmyselne blokuje pohyb súperovho hráča.
  • Brankár opakovane chytá loptu hneď po tom ako ju vykopol. Ak je tento prípad ojedinelý a brankár túto činnosť systematicky nevyužíva, môže sa rozhodca rozhodnúť toto správanie tolerovať.
  • Každé správanie, ktoré sa dá považovať za porušenie fair-play, po dohode s organizátormi.

Cieľom hry je hrať futbal na základe bežného chápania futbalu a fair-play, s obmedzeniami ktoré vytvára spôsob simulácie futbalovej hry. Získanie výhody spôsobom, ktorý nie je explicitne umožnený pravidlami hry a simulačným serverom sa považuje za neprípustné. Obchádzanie alebo porušovanie týchto princípov je prísne zakázané. Tím ktorý ich poruší môže organizátor diskvalifikovať. Príkladom nepovolených činností je:

  • Použitie spustiteľných súborov iného tímu.
  • Zahlcovanie siete a simulátora posielaním viac ako 3-4 správ na 1 klienta a 1 symulačný cyklus
  • Komunikácia v rámci tímu iným spôsobom než prostredníctvom simulačného servera (správa say). Zakázaná je napríklad medziprocesová komunikácia.
  • Prerušenie alebo narušenie behu procesov hráčov iného tímu.

Rozhodcovia spolu s organizátormi môžu nájsť aj iné spôsoby porušovania pravidiel fair-play. V prípade, že tímu nie je jasné či dané správanie porušuje pravidlá, musí sa poradiť s organizátormi pred začiatkom turnaja.