Logo

RoboCup at FIIT'14

Regionálny turnaj v simulovanom robotickom futbale v Bratislave

RoboCup
Úvod
Turnaj
    Výsledky
    Pozvánka
    Pravidlá 3D
    Harmonogram
    Pokyny pre tímy
    Prihlásené tímy
História
Odkazy
Kontakt
English

Súťaž sa uskutoční v nasledujúcich kategóriách:
  • Základné pohyby
    • Vstávanie z brucha
    • Vstávanie z chrbta
    • Chôdza (stabilita)
    • Chôdza (rýchlosť)
    • Kopanie do lopty (vzdialenosť)
    • Kopanie do lopty (presnosť)
    • Otočenie hráča
  • Pohyb po ihrisku
    • Kop na bránu s orientáciou
    • Kop na určený bod na presnosť
    • Obchádzanie prekážok
  • Voľná jazda
  • Celkový víťaz

Vstávanie z brucha
  • počiatočná pozícia: (-3; 0)
  • počiatočná poloha: hráč leží na bruchu, všetky kĺby má nastavené v polohe, v akej ich mal pri prihlásení na server s jedinou výnimkou, robot musí mať ruky pripažené (tzn. pri tele)
  • meria sa čas, za ktorý robot vstane zo zeme, robot začína na bruchu
  • 5 pokusov, súčet časov, za neúspešný pokus 20s, meranie času sa zastaví po 20s alebo 1 sekundu po tom, ako sa robot dostane do vzpriamenej polohy a prestane sa viditeľne hýbať (vrátane pohybov spôsobených zotrvačnosťou pri vypnutých motoroch). Definícia vzpriamenej polohy: robot sa dotýka zeme len chodidlami a ťažisko má vyššie ako 38cm nad zemou.

Vstávanie z chrbta
  • počiatočná pozícia: (-3; 0)
  • počiatočná poloha: hráč leží na chrbte, všetky kĺby má nastavené v polohe, v akej ich mal pri prihlásení na server s jedinou výnimkou, robot musí mať ruky pripažené (tzn. pri tele)
  • meria sa čas, za ktorý robot vstane zo zeme, robot začína na chrbte
  • 5 pokusov, súčet časov. Za neúspešný pokus 20s, meranie času sa zastaví po 20s alebo 1 sekundu po tom, ako sa robot dostane do vzpriamenej polohy a prestane sa viditeľne hýbať (vrátane pohybov spôsobených zotrvačnosťou pri vypnutých motoroch). Definícia vzpriamenej polohy: robot sa dotýka zeme len chodidlami a ťažisko má vyššie ako 38cm nad zemou.

Chôdza (stabilita)
  • počiatočná pozícia: (-5; 1)
  • počiatočná poloha: hráč stojí na nohách, všetky kĺby má nastavené v polohe, v akej ich mal pri prihlásení na server
  • meria sa čas, za ktorý sa robot dostane na druhú polovicu ihriska
  • 2 pokusy, započítava sa rýchlejší. Meranie času sa zastaví vo chvíli, keď sa ťažisko robota dostane na vzdialenejšiu polovicu ihriska oproti pozícii, z ktorej chôdza začala. Za každý dotyk hracej plochy inou časťou robota ako je chodidlo sa k výslednému času pripočíta 10 trestných sekúnd (viacero dotykov behom 1 sekundy sa počíta ako 1 dotyk). Ak robot nepríde do cieľa za 180 sekúnd, vypočíta sa výsledný čas lineárnou aproximáciou podľa prejdenej vzdialenosti (so zarátaním trestných sekúnd).

Chôdza (rýchlosť)
  • počiatočná pozícia: (-5; 1)
  • počiatočná poloha: hráč stojí na nohách, všetky kĺby má nastavené v polohe, v akej ich mal pri prihlásení na server
  • meria sa čas, za ktorý sa robot dostane na druhú polovicu ihriska
  • 2 pokusy, počíta sa súčet časov. Meranie času sa zastaví vo chvíli, keď sa ťažisko robota dostane na vzdialenejšiu polovicu ihriska oproti pozícii, z ktorej chôdza začala. Za dotyky hracej plochy inou časťou robota ako je chodidlo sa trestné sekundy nepripočítavajú. Ak robot nepríde do cieľa za 180 sekúnd, vypočíta sa výsledný čas lineárnou aproximáciou podľa prejdenej vzdialenosti.

Kopanie do lopty (vzdialenosť)
  • počiatočná pozícia: ľubovoľná
  • počiatočná poloha: hráč stojí na nohách
  • meria sa vzdialenosť, do akej sa lopta po kopnutí dostane
  • 5 pokusov, započítava sa pokus s najväčšou vzdialenosťou. Ak hráč počas kopnutia spadne (tzn. dotkne sa ihriska inou časťou tela ako chodidlami), vydelí sa výsledná vzdialenosť dvomi.

Kopanie do lopty (presnosť)
  • počiatočná pozícia: (?; 0) (prvá súradnica je ľubovoľná, hráč sa pritom nesmie dotýkať lopty)
  • počiatočná poloha: hráč stojí na nohách, hráč je otočený ćelom k stredu súperovej brány
  • meria sa odchýľka smeru kopnutia od smeru k niektorému z rohov ihriska (roh podľa výberu hráča, jeden z F1R, F2R, F1L, F2L)
  • 5 pokusov, započítava sa pokus s najmenšou odchýľkou smeru lopty od smeru k niektorému z rohov ihriska. Ak hráč počas kopnutia spadne (tzn. dotkne sa ihriska inou časťou tela ako chodidlami), vynásobí sa výsledný uhol dvomi. Ak lopta po kopnutí neprejde minimálne 1,5 metra, pokus sa považuje za neplatný.

Otočenie hráča
  • počiatočná pozícia: (-3; 0)
  • počiatočná poloha: hráč stojí na nohách, hráč je otočený ćelom k stredu súperovej brány
  • meria sa čas, za ktorý sa hráč otočí okolo svojej osi o 180 stupňov s toleranciou 5 stupňov.
  • 2 pokusy, započítava sa rýchlejší. Meranie času sa zastaví vo chvíli, keď hráč dosiahne predpísané otočenie a je pri tom vo vzpriamenej polohe. Definícia vzpriamenej polohy: robot sa dotýka zeme len chodidlami a ťažisko má vyššie ako 38cm nad zemou.

Kop na bránu s orientáciou
  • počiatočná pozícia hráča: (-1; 0)
  • počiatočné pozície lopty: 3 rôzne pozície, určia organizátori pred začiatkom disciplíny (pre všetky tímy rovnaké)
  • meria sa čas od zapnutia play-on po zmenu polohy lopty.
  • 3 pokusy s rôznou polohou lopty, priemer časov. Hráč musí zistiť svoju pozíciu, pozíciu lopty, prísť k nej bez toho, aby ju posunul a kopnúť smerom na súperovu bránu. Kop musí mať aspoň 1,5 metra a nesmie sa dochýliť o viac ako +-20° od smeru na stred brány. Ak je pokus z akéhokoľvek dôvodu neúspešný, počíta sa 120 sekúnd.

Kop na určený bod na presnosť
  • počiatočná pozícia hráča: (-3; 1) hráč je otočený smerom k súperovej bráne.
  • počiatočná pozícia lopty: určia organizátori pred začiatkom disciplíny (pre všetky tímy rovnaké)
  • cieľová pozícia lopty: určia organizátori pred začiatkom disciplíny (pre všetky tímy rovnaké)
  • meria sa absolútna vzdialenosť výslednej pozície lopty od určenej cieľovej polohy.
  • 5 pokusov, priemer najlepších 3.

Obchádzanie prekážok
  • počiatočná pozícia hráča: (-0,2; 0)
  • pozície súperov: 4 súperi, určia organizátori pred začiatkom disciplíny (pre všetky tímy rovnaké)
    Pozície súperov na turnaji 2004: (-2; 0), (-3; -0,2), (-3,4; -0,2), (-5,5; -0,5)
  • cieľová pozícia hráča: (7,2; 0)
  • meria sa čas po zastavenie hráča v cieľovej pozícii.
  • 4 pokusy, priemer najlepších 2. Hráč sa musí dostať z počiatočnej pozície do finálnej pozície. Súperovi hráči sú nehybní a otočení štandardne k bránke testovaného hráča. Hráč musí prísť na cieľovú pozíciu s presnosťou v absolútnej hodnote 0,2. Za dotyk každého súperovho hráča je penalizácia 120 sekúnd. V prípade neúspešného pokusu sa berie hodnota 240 sekúnd. Časový limit je 120 sekúnd. Sú dva pokusy pre prvú kombináciu súpera a dva pre druhú. Výsledkom je priemer z lepších pokusov v prvom a druhom prípade.

Voľná jazda
  • počiatočná poloha/pozícia: ľubovoľná
  • vyhodnocuje sa umelecký dojem, estetika pohybov, zábavnosť predvedeného výkonu, náročnosť technického riešenia
  • robot má 2 minúty na to, aby na ihrisku „niečo” predviedol, organizátori súťaže môžu tento čas v odôvodnených prípadoch predĺžiť
  • je možné spustiť naraz aj viacero robotov (treba ale počítať so zníženým výkonom servera)
  • organizátori súťaže si vyhradzujú právo zaradiť do tejto kategórie aj zaujímavé výkony z iných kategórií
  • hodnotenie sa uskutoční na základe hlasovania súťažiacich a divákov (pre súťažiacich platí pravidlo „1 hlasovací lístok na tím“)

Celkový víťaz
  • víťazí tím, ktorý získal najlepšie umiestnenie vo všetkých disciplínach
  • umiestnenie v každej disciplíne sa hodnotí bodmi, za 1. miesto 3 body, za 2. miesto 2 body, za 3. miesto 1 bod. Výsledné poradie sa určí na základe súčtu bodov za všetky disciplíny.

Všeobecné pravidlá
  • Bude použitý server s modelom NAO
  • Začne sa v hracom režime BeforeKickOff hráč je povinný teleportovať (alebo inak dopraviť) sa na počiatočnú pozíciu definovanú pri danej disciplíne. Hráč je povinný zaujať príslušnú počiatočnú polohu a potom sa prestať hýbať.
  • Hráč dostane pokyn na začiatok pohybu zmenou hracieho režimu na PlayOn. Čas zmeny hracieho režimu na PlayOn je zároveň okamihom začiatku merania času. Jedinou výnimkou sú disciplíny kopania, kedy sa pokyn na začiatok pohybu dá hracím režimom KickOff_Left.
  • V prípade, že hráč spadne, nebude sa vedieť postaviť a server ho z toho dôvodu automaticky presunie na okraj ihriska, bude hráč hodnotený ako keby ostal ležať na mieste až do skončenia časového limitu určeného na danú disciplínu.
  • Organizátori si vyhradzujú právo na doplnenie pravidiel, ak bude niektorý z hráčov úmyselne využívať neúplné alebo nepresné zadefinovanie pravidiel, pri čom poruší základnú myšlienku danej disciplíny (napríklad „kopanie“ rukou a podobne).
  • Počas celej súťaže platia pravidlá športového, čestného a slušného správania.