Kráľovič AntonAbstrakt. Monitorovanie ako také v praxi znamená pravidelné sledovanie akéhokoľvek progresu v softvérom projekte. Je to činnosť ktorá má primárne dopomáhať manažérovi softvérového projektu k včasnému odhaleniu akýchkoľvek nedostatkov na jeho projekte, či už nesplnenie vopred vytvoreného časového plánu alebo nesplnenie zákazníkových požiadaviek. Takéto monitorovanie má samozrejme svoje výhody a aj nevýhody. Aké to sú a aký je ich pomer? Ako sa softvérové projekty vôbec delia a ako sa dá merať ich „spoľahlivosť“? V tejto eseji sa pokúšam odpovedať aj na tieto otázky.Slotík IgorAbstrakt. Pri vytváraní softvérového produktu, hlavne na začiatku jeho životného cyklu je veľká potreba komunikácie. Implementácia by sa ani poriadne nezačala, keby každý vývojár nevedel, čo má vyvíjať, do ktorých súčiastok môže zasahovať, kde a ako má ukladať zmeny vyvíjaného produktu, kto je jeho nadriadení. Nedostatok komunikácie a organizácie sa vráti v podobe konfliktných zásahov do zdrojových kódov, zmenami technológií, neschopnosťou dodržať kontrolné termíny, prípadne celkovým neúspechom vývoja softvérového produktu. Potreba komunikácie je o to citeľnejšia pri distribuovanom vývoji. Ak distribuované tímy majú od začiatku problém dohodnúť sa na dôležitých otázkach, vývoj softvérového produktu je ohrozený. V eseji sa chcem zamyslieť nad tým, kedy a či vôbec sa oplatí prácu distribuovať a ak áno, aké metódy a prístupy riešia komunikačný problém distribuovaného vývoja.
|