Masný ĽubošAbstrakt. Esej sa zaoberá intenzitou a typom komunikácie pri odstraňovaní chýb. Napriek tomu, že počítače čoraz viac vstupujú do nášho života, poukazuje sa na neustálu dôležitosť osobnej komunikácie. Diskutuje sa, kedy je pri odstraňovaní chýb efektívnejšia priama a kedy nepriama komunikácia. Esej ďalej opisuje spôsob komunikácie, ktorý je vhodnejší v rámci tímu a ktorý pri zákazníkovi. Postupne sa rozoberajú jednotlivé okolnosti tejto vhodnosti. Dôraz sa kladie na závažnosť chyby, na rýchlosť potreby odstránenia, na počet podieľajúcich sa osôb na projekte a ich intenzita práce. Následne je podaný návrh na systém, ktorý by dokázal na základe kritérií vyhodnotiť najvhodnejší spôsob komunikácie. Nagy BalászAbstrakt. Vývoj softvérových produktov v dnešnej dobe je proces, ktorý trvá zvyčajne mesiace, ale niekedy aj niekoľko rokov. Takéto projekty potrebujú nielen dostatočné množstvo ľudských zdrojov, ale aj podporné prostriedky, ktoré im umožnia spoluprácu a efektívne využitie pracovnej doby. Jeden z týchto prostriedkov je verziovací systém, ktorý je zodpovedný za spoluprácu najmä na zdrojových kódoch. Vybrať si z týchto prostriedkov však nie je také jednoduché, ako sa to môže zdať, existuje ich totiž mnoho. V tejto eseji sú spomenuté ich výhody a nevýhody, vlastné skúsenosti s nimi. Esej sa taktiež zaoberá vhodným výberom a samotným spôsobom výberu systému pre verziovanie.
|