Jašš FrantišekAbstrakt. V súčasnosti sa softvér využíva čoraz viac, zasahuje už takmer do všetkých činností ľudí. Preto stúpajú aj nároky na jeho vývoj. Požaduje sa nie len vysoká kvalita, ale aj čo najkratší čas dodania hotového riešenia. Nato, aby sa to dalo splniť je potrebné vynaložiť veľké úsilie, často až stoviek ľudí. Spolupráca tak veľkých, ale aj menších skupín ľudí si vyžaduje vysoký stupeň koordinácie. Každý jeden člen tímu musí vedieť čo ma robiť a kedy to musí byť hotové, z dôvodu dodržania stanovených termínov. Práve preto je dôležité plánovanie. Je zrejme, že pri veľkých projektoch s veľkým počtom ľudí podieľajúcich sa na riešení ,je plánovanie nevyhnutné, avšak, je potrebné aj v malých tímoch, kde koordinácia nie je ani zďaleka taká zložitá? Ako plánovať, projekty, aby ľudia neboli preťažení, ale aby sa pritom stíhali termíny? Koľko plánovať, aby sa plánovaním nestratilo priveľa času? Odpoveďami na tieto a ďalšie dôležité otázky sa budem zaoberať v tejto eseji. Okrem toho rozoberiem aj niektoré dôležité príčiny zlyhávania projektov ako z pohľadu plánovania, tak aj z inej perspektívy. Tieto faktory sú taktiež neoddeliteľnou súčasťou softvérových projektov a je potrebné brať na nich ohľad už pri plánovaní.Ševcech JakubAbstrakt. Veľký podiel na úspešnosti každého projektu má prístup ku komunikácií s ľuďmi. Na to, aby váš produkt ľudia používali, je potrebné ich zaujať a presvedčiť ich o tom, že ten váš je ten pravý. Pri open-source projektoch má komunikácia s používateľmi aj iný rozmer. Snažíme sa vytvoriť komunitu okolo nášho projektu, ktorá by nielen požívala náš produkt, ale by k nemu aj prispievala a snažila sa ho vylepšovať. V eseji opisujem prostriedky na nadviazanie „vzťahu“ s používateľom a udržanie komunity, ale aj návod ako tieto prostriedky používať pre motivovanie ľudí pre zapojenie sa do projektu.
|