TABLE
definuje seriu riadkov a stlpcov co umoznuje
tvorit tabulky. Tabulka sa sklada z:
Tabulka sa vo vseobecnosti sklada z riadkov a riadky z buniek. Kazda bunka
predstavuje jedno policko tabulky. Bunka moze byt bud
hlavicka alebo data. Navyse kazda bunka
moze preklenut cez viac stlpcov alebo riadkov. Tabulky sa mozu vnarat.
Pozaduje sa zaciatocny aj koncovy tag. Vsetky atributy su volitelne.
<TABLE></TABLE>
<TABLE ALIGN=left|center|right WIDTH=#|% BORDER=# CELLSPACING=#
CELLPADDING=#></TABLE>
<CAPTION>
a aspon jeden element <TR>
.
ALIGN
moze mat hodnoty:
CENTER
alebo
DIV
.
WIDTH=300
) alebo v percentach
sirky okna (napr. WITDH=50%
).
BORDER=3
). Niektore prezerace akceptuju
<TABLE BORDER>
ako nahradu za
<TABLE BORDER=1>
.
Algoritmus pouzity na vypocet velkosti tabulky vypocita aj minimalnu a maximalnu velkost kazdej bunky. Pouzije sa na zistenie minimalnej a maximalnej velkosti kazdeho stlpca.
Pocet pixelov dany v atributoch urcujucich sirku a vysku sa odkazuje na pixely obrazovky a ak sa tabulka zobrazuje na zriadeni s vysokou rozlisovacou schopnostou (napr. laserova tlaciaren), dany pocet sa nasobi nejakym cislom. Napriklad ak prezerac zobrazuje na monitore s rozlisovacou schopnostou 75 DPI a tabulka sa tlaci na tlaciarni so 600 DPI, potom hodnota v pixeloch sa vynasobi 8.
TABLE
). Moze byt nad alebo pod tabulkou.
Pozaduje sa zaciatocny aj koncovy tag.
<CAPTION> text ... </CAPTION>
<CAPTION ALIGN=top|bottom> text ... </CAPTION>
<TABLE>
<TR>
<TR ALIGN=left|center|right VALIGN=top|middle|bottom>
</TR>
<TH>,
<TD>
<TABLE>
TD
. Obycajne ho
zobrazuju tucnym pismom.
Pozaduje sa zaciatocny tag. Koncovy tag je nepovinny ale
odporuca sa ho pisat koli lepsej prehladnosti dokumentu.
<TH>
<TH ALIGN=left|center|right VALIGN=top|middle|bottom WIDTH=#
HEIGHT=# ROWSPAN=# COLSPAN=# NOWRAP> </TH>
ADDRESS
.
TR
TR
.
TR
.
CELLPADDING
elementu
TABLE
). Pri vykreslovani bunky sa
pouzije tato hodnota okrem pripadov ked je v konflikte s sirkou
pozadovanou inou bunkou v tom istom stlpci.
CELLPADDING
elementu
TABLE
). Pri vykreslovani bunky sa
pouzije tato hodnota okrem pripadov ked je v konflikte s vyskou
pozadovanou inou bunkou v tom istom riadku.
BR
.
WIDTH
a
HEIGHT
elementu
IMG
. Umoznuju prezeracu vopred urcit
rozmery bunky, takze moze vykreslit tabulku este predtym nez natiahne samotny
obrazok. Inac sa tabulka neobjavi skor pokial sa nenatiahne obrazok. To moze
sposobovat znacne cakanie na zobrazenie stranky.ROWSPAN
alebo COLSPAN
, dajte
pozor, aby bol pocet stlpcov a riadkov spravny, lebo mozete dostat
velmi zaujimave vysledky.
TH
. Pozaduje sa zaciatocny tag. Koncovy tag je
volitelny ale odporuca sa pouzivat ho.
<TD>
<TD ALIGN=left|center|right VALIGN=top|middle|bottom WIDTH=#
HEIGHT=# ROWSPAN=# COLSPAN=# NOWRAP> </TH>
ADDRESS
dokonca aj dalsie tabulky
(element TABLE
).
TR
TR
.
TR
.
CELLPADDING
elementu
TABLE
). Pri vykreslovani bunky sa
pouzije tato hodnota okrem pripadov ked je v konflikte s sirkou
pozadovanou inou bunkou v tom istom stlpci.
CELLPADDING
elementu
TABLE
). Pri vykreslovani bunky sa
pouzije tato hodnota okrem pripadov ked je v konflikte s vyskou
pozadovanou inou bunkou v tom istom riadku.
BR
.
WIDTH
a
HEIGHT
elementu
IMG
. Umoznuju prezeracu vopred urcit
rozmery bunky, takze moze vykreslit tabulku este predtym nez natiahne samotny
obrazok. Inac sa tabulka neobjavi skor pokial sa nenatiahne obrazok. To moze
sposobovat znacne cakanie na zobrazenie stranky.ROWSPAN
alebo COLSPAN
, dajte
pozor, aby bol pocet stlpcov a riadkov spravny, lebo mozete dostat
velmi zaujimave vysledky.