Svetelný uzol definuje zdroj osvetlenia, ktorý môže ovplyvniť nasledujúce tvary v grafe scény v závislosti od aktuálneho svetelného štýlu. Svetelné zdroje sú závislé od momentálnej transformácie. Svetelný uzol v rámci separátora neovplyvní žiaden iný objekt mimo tohoto separátora.
Formát definovania uzla a prednastavené hodnoty: DirectionalLight { on TRUE # vypínač typu SFBool intensity 1 # intenzita typu SFFloat color 1 1 1 # farba typu SFColor direction 0 0 -1 # smer typu SFVec3f }Príklad 1 2
Svetelný uzol definuje zdroj osvetlenia, ktorý môže ovplyvniť následné tvary v scéne grafu, v závislosti od súčasného svetelného štýlu. Svetelné zdroje ovplyvňujú súčasnú transformáciu. Svetelný uzol pod separátorom neovplyvňuje žiadne objekty mimo tohoto separátora.
Formát definovania uzla a prednastavené hodnoty: PointLight { on TRUE # vypínač typu SFBool intensity 1 # intenzita typy SFFloat color 1 1 1 # farba typu SFColor location 0 0 1 # umiestnenie typu SFVec3f }Príklad 1
Svetelný uzol definuje zdroj osvetlenia, ktorý smie ovplyvniť následné tvary v scéne grafu v závislosti od súčasného svetelného štýlu. Svetelné zdroje sú ovplyvnené súčasnými transformáciami. Svetelný uzol pod separátorom neovplyvňuje žiadne objekty mimo tohoto separátora.
Formát definovania uzla a prednastavené hodnoty: SpotLight { on TRUE # vypínač typu SFBool intensity 1 # intenzita typu SFFloat color 1 1 1 # farba typu SFVec3f location 0 0 1 # umiestnenie typu SFVec3f direction 0 0 -1 # smer typu SFVec3f dropOffRate 0 # pokles intenzity typu SFFloat cutOffAngle 0.785398 # uhol ryzptylu typu SFFloat }Príklad 1