The Virtual Reality Modeling Language
Dušan Hanuska
VRML definuje niekoľko rozdielnych tried uzlov. Väčšina z uzlov môže byť klasifikovaná do troch
kategórií: tvar, vlastnosť alebo skupina. Uzly tvaru definujú geometriu na scéne. Koncepčne,
sú to jediné uzly, ktoré niečo kreslia. Uzly ovplyvňujú vlastnosťami spôsob akým sa tvary
kreslia. Skupinové uzly zhromažďujú ostatné uzly dokopy, čo dovoľuje zaobchádzať so zbierkou
objektov ako s jedným. Niektoré skupinové uzly tiež riadia či budú alebo nebudú detské uzly
vykreslené.
Uzly smú obsahovať nula alebo viac polí. Každý typ uzla definuje typ, meno a implicitnú hodnotu
pre všetky jeho polia. Implicitná hodnota poľa sa použije, ak hodnota poľa nebola špecifikovaná
vo VRML súbore. Poradie, v ktorom sú polia uzla čítané, nie je podstatné, napríklad:
"Cube { width 2 height 4 depth 6 }" a
"Cube { height 4 depth 6 width 2 }" sú rovnocenné.
Existuje 36 uzlov, ktoré sa delia do tried:


nápady a návrhy...
7. apríla 1997