The Virtual Reality Modeling Language

Obsah Úvod Nastavenia prezerača Dušan Hanuska
Špecifikácia jazyka Polia Odkazovanie Geometrické uzly Abecedný zoznam uzlov Predošlá strana

Uzly

VRML definuje niekoľko rozdielnych tried uzlov. Väčšina z uzlov môže byť klasifikovaná do troch kategórií: tvar, vlastnosť alebo skupina. Uzly tvaru definujú geometriu na scéne. Koncepčne, sú to jediné uzly, ktoré niečo kreslia. Uzly ovplyvňujú vlastnosťami spôsob akým sa tvary kreslia. Skupinové uzly zhromažďujú ostatné uzly dokopy, čo dovoľuje zaobchádzať so zbierkou objektov ako s jedným. Niektoré skupinové uzly tiež riadia či budú alebo nebudú detské uzly vykreslené.

Uzly smú obsahovať nula alebo viac polí. Každý typ uzla definuje typ, meno a implicitnú hodnotu pre všetky jeho polia. Implicitná hodnota poľa sa použije, ak hodnota poľa nebola špecifikovaná vo VRML súbore. Poradie, v ktorom sú polia uzla čítané, nie je podstatné, napríklad: "Cube { width 2 height 4 depth 6 }" a "Cube { height 4 depth 6 width 2 }" sú rovnocenné.

Existuje 36 uzlov, ktoré sa delia do tried:

Geometrické uzly
Vlastnosti geometrie
Vzhľad
Matice
Transformácie kamier
Transformácie svetiel
Skupinové uzly
WWWInline

Abecedný zoznam uzlov
AsciiText IndexedLineSet PerspectiveCamera Switch
Cone Info PointLight Texture2
Coordinate3 LOD PointSet Texture2Transform
Cube Material Rotation TextureCoordinate2
Cylinder MaterialBinding Scale Transform
DirectionalLight MatrixTransform Separator TransformSeparator
FontStyle Normal ShapeHints Translation
Group NormalBinding Sphere WWWAnchor
IndexedFaceSet OrthographicCamera SpotLight WWWInline


Pošli mi poštu nápady a návrhy... 7. apríla 1997