Krajčovič JozefAbstrakt. S prudkým rozvojom informačných a komunikačných technológií sa stal vývoj softvéru čoraz komplexnejšou záležitosťou, ktorá v sebe zahŕňa veľké množstvo rôznorodých procesov a požiadaviek. To podnietilo firmy k stimulu dôslednej reorganizácie manažmentu dostupných zdrojov a k efektívnejšiemu využitiu podporných prostriedkov, ktoré sú použité v procese vývoja softvéru. Jedným s možných spôsobov ako zefektívniť proces vývoja softvéru je zautomatizovať rutinné úlohy, ktoré sú vykonávané väčšinou ručne, čo do istej miery ovplyvňuje celkovú efektivitu práce a tým pádom taktiež kvalitu produktu. V tejto eseji sa zaoberám nasledujúcimi otázkami. Môže automatizácia zostavovania a nasadzovania softvéru zvýšiť efektivitu vývojového tímu? Je využitie automatizácie prínosom aj v malých tímoch? Pri odpovediach na tieto otázky vychádzam z vlastného subjektívneho názoru na základe mojich skúseností s podpornými prostriedkami. Lazový MichalAbstrakt. Riadenie tímu pri vývoji softvérového produktu si od manažmentu projektu vyžaduje nemalé úsilie a skúsenosti. Ak sa jedná o tím, ktorý spolupracuje naprieč viacerými geografickými regiónmi, je táto úloha ešte náročnejšia. Nasadenie medzinárodných tímov na vývoj softvéru sa stáva trendom a preto sa venuje veľké úsilie na vytvorenie prostriedkov a nástrojov, ktoré by zmiernili problémy vznikajúce pri kolaborácií a komunikácií takýchto tímov. Spravidla sa jedná o veľké projekty, v ktorých sú tieto problémy ešte výraznejšie a ich riešenie zložitejšie. Esej sa zaoberá spôsobom podpory takéhoto vývoja softvéru a tiež otázkou, ako zvýšiť efektivitu týchto tímov, pretože tu nastávajú komplikácie, ktoré môžu v konečnom dôsledku spôsobiť neúspech projektu, zníženú kvalitu výsledného produktu, alebo zvýšenie nákladov na jeho realizáciu. Nagy BalászAbstrakt. Vývoj softvérových produktov v dnešnej dobe je proces, ktorý trvá zvyčajne mesiace, ale niekedy aj niekoľko rokov. Takéto projekty potrebujú nielen dostatočné množstvo ľudských zdrojov, ale aj podporné prostriedky, ktoré im umožnia spoluprácu a efektívne využitie pracovnej doby. Jeden z týchto prostriedkov je verziovací systém, ktorý je zodpovedný za spoluprácu najmä na zdrojových kódoch. Vybrať si z týchto prostriedkov však nie je také jednoduché, ako sa to môže zdať, existuje ich totiž mnoho. V tejto eseji sú spomenuté ich výhody a nevýhody, vlastné skúsenosti s nimi. Esej sa taktiež zaoberá vhodným výberom a samotným spôsobom výberu systému pre verziovanie. Sopko PavolAbstrakt. Všetci experti sa zhodujú, že manažment distribuovaných tímov je zložitejší ako je tomu v prípade tradičných tímov. Najväčšia kritika sa týka komunikácie v prostredí distribuovaných tímov. Pre najefektívnejšiu komunikáciu v tíme je dôležité vytvoriť prostredie, vďaka ktorému je možné, aby geograficky rozdelení členovia tím, vedeli jednoducho a rýchlo zdielať informácie trvácnym spôsobom. Táto esej ponúka prehľad najčastejších problémov v komunikácii malých distribuovaných tímov a vplývajúcich faktorov. Záver je venovaný úvahe nad podstatou problémov v malom tíme a ako nutnosť komunikácie v dobre stavanom distribuovanom tíme môže viesť k prirodzenejšiemu vývoju komunikačného prostredia z dlhodobého hľadiska.Vrablecová PetraAbstrakt. Podporné prostriedky sú dôležitou súčasťou pri vývoji softvéru. Dali by sa označiť za ďalšieho člena tímu, ktorý nám pomáha pri vývoji softvéru. Mnoho tímov ich však tak nevníma a považuje ich za samozrejmosť. Preto nekladie ani zvýšenú pozornosť pri ich výbere a neuvedomuje si, aké následky môžu vyplývať z výberu nesprávnych podporných prostriedkov. V tejto eseji sa píše ako nesprávny výber môže negatívne vplývať napr. na náklady a čas vyhradené na projekt, a aké kritéria by mali byť zohľadnené pri výbere podporných prostriedkov za účelom zefektívniť proces práce na projekte. Každý tím by mal pred výberom zanalyzovať svoje požiadavky na prostriedky, svoje možnosti (technologické, finančné a pod.) a hlavne zanalyzovať členov tímu (skúsenosti s prostriedkami, preferované prostriedky, schopnosti učiť sa, spracovávať, vnímať informácie). Zohľadnenie uvedených kritérií výrazne pomáha pri výbere správnych podporných prostriedkov pre tím. Správne podporné prostriedky môžu byť vnímané ako spoľahlivý člen tímu a dobrý pomocník a nie ako nepriateľ, ktorý vás oberá o čas.
|