Projektový denník
- Každý si založí projektový denník.
- Do projektového denníka si bude značiť všetky veci súvisiace s tímovým projektom.
- Projektový denník spravidla existuje v dvoch formách - časť je papierová (najmä poznámky) a časť je elektronická (monitorovanie projektu a stráveného času) v závislosti od dohodnutých podporných nástrojov
- Čo všetko tam bude, záleží od každého jednotlivca, treba však dodržať niektoré povinné časti (tieto sa budú spresňovať počas semestra).
- Denník má slúžiť najmä vám, aby ste čo najlepšie zvládli tento predmet (v zmysle osobného manažmentu), ale najmä projekty, v ktorých budete pôsobiť vo vašej ďalšej kariére. Bolo by však dobré, aby bol aspoň "trochu" čitateľný.
- Hlavnou úlohou denníka v tomto predmete je porozumenie rozloženia času, ktorý trávite prácou v tomto predmete. Toto umožní (dúfam) lepšie plánovanie a rozloženie vášho času v budúcnosti.
- Projektový denník treba nosiť so sebou! Na stretnutiach k MSI priebežne budeme stav denníkov prezerať. V prípade, že si denník alebo jeho časť udržujete na počítači treba priniesť aktuálny stav vytlačený v týždňoch, keď to oznámime (v takomto prípade je vhodné fyzicky oddeliť zápisy v jednotlivých týždňoch, aby ste mohli iba prikladať strany).
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to MSI |
|
to the Top |
Obsah projektového denníka
Toto je nejaký príklad manuálne udržiavaného denníka. Skutočný obsah a formu treba prispôsobiť použitému nástroju a vopred prekonzultovať na cvičení z MSI a na stretnutiach k tímovému projektu.
Prvý týždeň
- založiť si projektový denník (kúpiť zošit)
- vytvoriť titulnú stranu projektového denníka (univerzita, odbor, názov predmetu, meno, ak. rok, dátum založenia denníka)
- značte si nápady a myšlienky súvisiace s tvorbou ponuky, nezabudnite si poznačiť vždy aj dátum
Druhý týždeň
- navrhnite tabuľku na zaznamenávanie stráveného času;
bude obsahovať minimálne tieto údaje:
- dátum
- stručná identifikácia činnosti
- skupina úloh, ktorej sa činnosť týka (mala by korešpondovať s niektorou úlohou v zozname identifikovaných úloh -- pozri ďalej)
- čas (v minútach)
- kto na činnosti pracoval (sám alebo identifikácia členov tímu, ktorí spolupracovali)
- poznámky
- naplňte navrhnutú tabuľku údajmi od začiatku semestra; ak ste si údaje z prvého týždňa nezaznamenali, tak ich odhadnite
- do denníka priebežne zapisujte všetky poznámky, nápady,... v súvislosti s tímovým projektom
Tretí týždeň
- identifikovať základné skupiny úloh v rámci predmetu; medzi skupiny úlohy zaraďte aj pravidelné stretnutia k projektu, ďalšími skupinami môže byť analýza problému, ktorá zahŕňa aj štúdium, hľadanie materiálov súvisiacich s riešením vášho projektu. Takýchto skupín úloh netreba veľa (nakoniec budete mať cca 5-7 skupín. Ide o to, aby jednotlivé skupiny zahŕňali úlohy podobného charakteru, ktoré sa dajú spolu vyhodnocovať.
- klasifikácia úloh zrejme nebude konečná, v nasledujúcich týždňoch ju možno ešte párkrát zmeníte, tak s tým počítajte
- pokračujte v zaznamenávaní a sledovaní stráveného času, túto činnosť vykonávajte pravidelne až do skončenia práce v tomto predmete
- značte si nielen čas, ale najmä nápady, skice, všetko súvisiace s tímovým projektom
- navrhnite tabuľku (množinu tabuliek) sumarizácia stráveného času:
- tabuľka bude obsahovať stĺpec pre každú skupinu úloh
- v riadkoch budú jednotlivé týždne
- bunky tabuľky budú obsahovať súčty časov pre jednotlivé skupiny úloh v rámci príslušného týždňa
- pre každú úlohu z tabuľky sa bude dať zaznamenať aktuálny súčet časov (t.j. koľko času ste doteraz venovali úlohe); aktuálny súčet sa bude vypočítavať každý týždeň (pre sumarizácie odporúčam použiť hodiny namiesto minút)
- bude sa dať zaznamenať aktuálny celkový strávený čas (každý týždeň)
- pre každý týždeň sa bude dať zaznamenať, koľko času ste venovali tímovému projektu (a tiež jednotlivým skupinám úloh, ako sa už požadovalo vyššie) v príslušnom týždni, spolu s údajmi:
- priemerný čas venovaný týždenne jednotlivým skupinám úloh a aj celkovo do daného týždňa
- minimálny čas...
- maximálny čas...
- naplňte navrhnutú tabuľku sumárnymi údajmi z prvých troch týždňov semestra
Štvrtý týždeň
- vyhodnoťte zoznam činností, ktorý ste vytvorili v treťom týždni semestra a upravte, prípadne zjemnite jednotlivé skupiny úloh
- stále pokračujte v zaznamenávaní stráveného času, týždennej sumarizácii a nezabúdajte používať denník pri práci na projekte
Piaty týždeň
- stanovte si plán na najbližší týždeň, vychádzajte pri tom z plánu, ktorý ste vytvorili na začiatku semestra, aktualizovali minulý týždeň (osobné plány nebudeme kontrolovať, uvádzame ich tu pre úplnosť a pre tých, ktorí majú záujem si vyskúšať aj túto činnosť); plán bude obsahovať:
- zoznam úloh, ktorým sa plánujete venovať v nasledujúcom týždni
- kvantifikáciu predpokladaného úsilia pre jednotlivé úlohy (čas a rozsah)
- prioritu pre jednotlivé úlohy
- stále pokračujte v zaznamenávaní stráveného času, týždennej sumarizácii a používaní projektového denníka pri práci na projekte
Šiesty týždeň
- vyhodnoťte plnenie plánu, ktorý ste si stanovili minulý týždeň (nepovinné)
- stále pokračujte v zaznamenávaní stráveného času, týždennej sumarizácii a používaní projektového denníka pri práci na projekte
Siedmy týždeň
- stále pokračujte v zaznamenávaní stráveného času, týždennej sumarizácii a používaní projektového denníka pri práci na projekte
Ôsmy a ďalšie týždne
- vyhodnoťte plnenie úloh od začiatku semestra (plán vs. skutočnosť, dôvody prípadných odchýliek)
- stále pokračujte v zaznamenávaní stráveného času, týždennej sumarizácii a používaní projektového denníka pri práci na projekte
Dokončenie
- vyhodnoťte vynaložené úsilie v rámci tímového projektu, zamerajte sa pri tom na:
- zhodnotenie vedenia si projektového denníka celkovo (váš pohľad na vec, netreba frázy ako by ste bez toho predmet neabsolvovali)
- problémy pri tvorbe projektového denníka
- sumarizácia vynaloženého úsilia a zhodnotenie tohto úsilia (aj v súvislosti s plánom) - z pohľadu času (rovnomernosť rozloženia) a z pohľadu jednotlivých úloh
- ako ovplyvnilo vedenie si projektového denníka váš osobný manažment v iných projektoch (predmetoch) počas tohto semestra
- môžete prípadne tímový projekt porovnať s inými predmetmi
- viac pozrite pokyny k vypracovaniu dokumentu Analýza vynaloženého úsilia v tímovom projekte
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to MSI |
|
to the Top |
|
|
|
|