Motivačný dokument
Odovzdanie
- najneskôr v stredu, 25.9.2019, do 12:00
- elektronicky do AIS
Obsah motivačného dokumentu
Motivačný dokument má predpísanú štruktúru a rozsah:
- Tím - max. 1 A4
- predstavenie tímu; doterajšie skúsenosti, najmä v súvislosti s témami s prioritou na prvých troch miestach - konkrétne, napr. aj vybrané predmety inž. štúdia súvisiace s témou môžu vylepšiť nádej na pridelenie témy)
- koncipujte ako štruktúrovaný text pre celý tím a nie ako jeden odsek pre každého študenta z tímu
- je dôležité, aby ste ukázali, že ste súdržná skupina, zamyslite sa nad silnými stránkami tímu ako skupiny a doložte ich konkrétnymi informáciami o jednotlivcoch
- Motivácia - cca 0,5 A4 na jednu tému, max 1 A4
- prečo chceme túto tému
- čo vieme poskytnúť v súvislosti s touto témou (špeciálne doplnenie predstavenia)
Príloha A - Zoradenie VŠETKÝCH tém podľa priority
je to čiastočné duplikovanie dotazníka, ale zjednoduší to spracovanie a rozhodovanie
Príloha B - Rozvrh tímu
rozvrh musí byť zrozumiteľný, t.j. bude z neho jasné kto má kedy menovite aké povinnosti, nielen že je to blokovaný čas. V rozvrhu bude mať každý tím vyznačené
- 3 súvislé hodiny na stretnutia tímu s vedúcim (odporúčam tiež vyznačiť preferované časy - treba mať v rozvrhu tri súvislé hodiny, t.j. uviesť v jednom formulári pre celý tím, dni x hodiny aj s určením aké povinnosti, ktorý člen tímu v danom čase má)
- 2 + 2 hodiny pre spoločnú prácu tímu (ideálne ak nájdete 4 súvislé hodiny v nejaký deň) - tento čas budete na fakulte pracovať spoločne na projekte, čas vyberte najlepší pre tím, netreba koordinovať s voľným časom vášho vedúceho
V rozvrhu jasne vyznačte, ktorý čas je na stretnutia (v prípadných aj viacerých alternatívach) a ktorý je na spoločnú prácu.
V prípade, že tím zaradí do zoznamu viac ako jednu tému, tak do dokumentu vloží časť 2.Motivácia pre každú z tém (max. 3).
Dokument bude obsahovať aj mailový kontakt na tím - buď mail na jedného študenta v tíme, ktorý bude prenášať informácie alebo tímový alias. Odporúčam druhú alternatívu.
Je dôležité dať všetkým členom tímu šancu na prípravu dokumentu. Je dôležité, aby sa každý člen tímu o svoj podiel práce v tíme na príprave dokumentu uchádzal.
- V prípade, že niektorý člen tímu nekomunikuje vôbec a na príprave dokumentu sa nezúčastnil, toto uveďte do prílohy do časti, kde je rozvrh a neuvádzajte ho do zoznamu na titulnej strane.
- V prípade, že niektorý člen komunikuje, ale nedostatočne a nemáte od neho všetky podklady, tak ho v dokumente uveďte, ale ak chýba niektorá podstatná časť, napr. rozvrh, tak tam pri jeho mene uveďte, že nedodal informáciu.
Odovzdá sa len jeden dokument (pdf). Aktuálna štruktúra (časti a ich číslovanie) je na tíme, dôležité je, aby tam boli všetky časti a aby bolo jasné, v ktorej časti sa hovorí ku ktorej téme.
Pre pridelenie témy budeme brať do úvahy najmä
- požiadavky: splnenie požiadaviek na dokument, napr. rozvrh v tvare, z ktorého je vidieť kto má kedy menovite aké povinnosti
- obsah: preukázanie spôsobilosti tímu riešiť danú tému a jeho reputácia
- zrozumiteľnosť, jasnosť, čitateľnosť a presvedčivosť
- formálna stránka: úprava, dodržanie požadovaných náležitostí, štýl písania a pravopisné chyby, jazyková kultúra (ponuka je v slovenčine)
Štruktúrujte text a nepíšte romány!
- Obsahuje ponuka všetky doterajšie skúsenosti jednotlivých členov tímu s danou problematikou?
- Je text o členoch tímu kompaktný v zmysle uvedenia silných stránok celkovo pre tím a až následne ako tú silnú stránku tím napĺňa (jedným, dvoma, tromi alebo všetkými svojimi členmi)
- Riešili ste podobný problém? Uviedli ste to v motivačnom dokumente spolu s príslušnými referenciami?
- Aj vaše mimoškolské skúsenosti, pokiaľ sa týkajú témy môžu pomôcť. Uviedli ste ich?
Motivácia pre tému by mala jasne ukazovať váš zámer a kompetenciu
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to TP |
|
to the Top |
|
|
|
|