Aplikácia poznatkov riadenia projektov
Cieľom je aplikovať poznatky získané pri štúdiu vybraných tém softvérového inžinierstva so zameraním na manažment softvérového projektu v tímovom projekte a kriticky analyzovať a prezentovať dosiahnuté výsledky.
Aplikovanie poznatkov riadenia projektov softvérových a informačných systémov sa preukáže praktickou prácou v tímovom projekte, ktorý sa realizuje v rámci predmetu Tímový projekt, prezentáciou kritickej analýzy tejto praktickej práce a fundovanými odpoveďami na súvisiace otázky každého jednotlivca v tíme ako aj tímu ako celku.
V rámci tejto úlohy sa hodnotí najmä
- prezentácia aplikovanie poznatkov v tímovom projekte, ktorá je za prítomnosti vedúceho (učiteľa) tímu v predmete Tímový projekt
- metódy, postupy a kritická analýza jednotlivých oblastí manažmentu v tímovom projekte, naplnenie jednotlivých rolí v tíme
- praktická ukážka a analýza využívania podporných nástrojov pre riadenie tímu aj jednotlivcov (projektový denník)
- odpovede na otázky v nasledujúcej diskusii po prezentácii ako jednotlivcov, tak aj tímu ako celku - hodnotí sa však tím ako celok (ak odpovedá len jeden, nie je to dobré pre celý tím)
Na prezentáciu tím predloží aktuálny stav dokumentácie k riadeniu tímového projektu, ktorá je tiež prvkom hodnotenia a aj podkladom pre diskusiu po prezentácii.
Odporúčame, aby roly v tíme a teda aj zodpovednosť za jednotlivé časti riadenia v predmete Tímový projekt I zodpovedali témam vybratým v rámci zadania esejí.
Hodnotenie
- za túto úlohu získa každý člen tímu rovnaké hodnotenie - max. 10 bodov, ktoré sa použije aj do predmetu MSI aj do predmetu Tímový projekt s príslušnou váhou danou hodnotením v tomto predmete
- hodnotí sa najmä
- reálny manažment v tíme - treba jasne preukázať, že sa uskutočňoval (aj napriek tomu, že projektový tím je malý a nie všetky činnosti sú nevyhnutné, ale učíme sa)
- reálne využívanie nástrojov na podporu riadenia
- kritické zhodnotenie manažmentu v tíme a opatrenia do ďalšieho obdobia
- podporným podkladom pre hdonotenie aj aktuálny obsah dokumentácie (z pohľadu zadanej štruktúry, dôležité je najmä plánovanie, metodiky a zápisy zo stretnutí)
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to MSI |
|
to the Top |
Dokumentácia k riadeniu tímového projektu a nástroj pre podporu riadenia
Dokumenty k riadeniu projektu sa vytvárajú priebežne a sú súčasťou odovzdávanej dokumentácie v každej etape tímového projektu. Obsah zodpovedá etape, v ktorej sa projekt nachádza. V rámci predmetu MSI v úlohe aplikácia poznatkov riadenia projektov tvorí táto dokumentácia (jej aktuálny stav k termínu prezentácie) voľný podklad, ktorý môže mať vplyv na výsledné hodnotenie.
Dokumentácia obsahuje minimálne:
- Úvod (čo sa v tejto časti dokumentácie nachádza)
- Ponuka
- Záznamy zo stretnutí
- Úlohy členov tímu (krátkodobé, dlhodobé), táto časť zahŕňa aj autorov jednotlivých častí dokumentácie k inžinierskemu dielu ako aj jednotlivých častí vytvoreného diela
- Manažment kvality
- Manažment rizík
- Manažment rozvrhu
- Manažment podpory vývoja
- Monitorovanie projektu
- Manažment komunikácie
- Manažment tvorby dokumentácie
- Preberacie protokoly
Jednotlivé časti korešpondujúce s oblasťami manažmentu sa rozdelia medzi členov tímu. Budú obsahovať dokumenty vytvorené počas riešenia projektu vrátane metodík potrebných pri vývoji a riadení projektu. Všetky časti sa vytvárajú priebežne a spresňujú sa počas riešenia projektu (napr. plán v časti Manažment rozvrhu by sa mal aktualizovať minimálne raz za 4 týždne). Nachádza sa tu plán projektu, plán manažmentu rizík, manažment verzií a konfigurácií a zmien (najmä nastavenie procesov) a ďalšie dokumenty, ktoré sú prispôsobené rozsahu a účelu projektu.
|
to Homepage |
|
to Teaching |
|
to MSI |
|
to the Top |
|
|
|
|