Projektovanie
- Typ štúdia: inžinierske
- Odbor: Softvérové inžinierstvo/Informačné systémy
- Študijný program: Softvérové inžinierstvo/Informačné systémy
- Ročník: 1.
- Trvanie: 12 týždňov
- Semester: Letný
- Počet hodín týždenne (prednášky - projekt): 0 - 8
- Kredity: 5
- Garant predmetu: prof. Ing. Mária Bieliková, PhD.
- Zabezpečuje: prof. Ing. Mária Bieliková, PhD., Ing. Ivan Polášek, PhD., Ing. Ján Máté, Ing. Jakub Mažgut,
- Oznamy pre ak. rok 2008/09
- Ciele predmetu
- Podmienky absolvovania predmetu
- Harmonogram
- Hodnotenie
- Dokumenty:
- Opis projektového nasadenia (vypracuje študent) [doc, pdf]
- Priebežná správa o projektovaní (vypracuje študent) [doc, pdf]
- Záverečná správa o projektovaní (vypracuje študent)
- Spätnoväzobný dotazník o projektovaní (vypracuje zamestnávateľ - zabezpečí študent) [doc, pdf]
- Termíny stretnutí a odovzdávania:
- 23.2. 2009, 17:00, DE300
- Stretnutie
konzultovanie požiadaviek na projekty, rozdelenie do skupín
- 5.3. 2009, 22:00
- Odovzdanie
Opisu projektového nasadenia do AIS (bez podpisu, samotný dokument)
- 9.3. 2009, 17:00, CD150, DE300 a DE35
- Stretnutie a odovzdanie
vytlačeného a podpísaného Opisu projektového nasadenia, schválenie projektového nasadenia
- 20.4. 2009, 17:00, CD150, DE300 a DE35
- Stretnutie a odovzdanie
Priebežnej správy o projektovaní (v prípade, že projekt je už ukončený v tomto míľniku študent odovzdá draft Záverečnej správy o projektovaní) - vytlačené a podpísané na stretnutie a elektronicky do 16:00 do AIS
- xx.-xx.5. 2009 po skončení semestra
- Stretnutie a odovzdanie
Záverečnej správy o projektovaní spolu so spätnoväzobným dotazníkom zamestnávateľa, súčasťou stretnutia bude aj prezentácia, časový rozvrh zverejním primerane v predstihu
Oneskorené odovzdanie bude mať za následok zníženie hodnotenia o minimálne jeden stupeň.
 |
to Homepage |
 |
to Teaching |
 |
to the Top |
Ciele
Získať skúsenosti s vybranými činnosťami spojenými projektovaním softvérového a/alebo informačného systému v rámci určitej etapy životného cyklu softvéru v podmienkach smerujúcich k praktickému nasadeniu. Vedieť riešiť problémy z vybranej oblasti projektovania softvérových systémov. Používať zavedené postupy projektov informačných a softvérových systémov v komerčnom prostredí. Vedieť prezentovať výsledky projektovania.
- Študent získa praktickú skúsenosť s prácou na spravidla externom projekte s obsahom v zmysle zamerania študijného programu (účasť na tvorbe, resp. nasadení či údržbe produktu)
- Zamestnávateľ získa príležitosť zapojiť do projektovej práce adeptov na budúcich zamestnancov
 |
to Homepage |
 |
to Teaching |
 |
to the Top |
Podmienky absolvovania
Kritériá na zamestnávateľa (firmu)
- Dostatočne "veľká" firma (existencia formálnych procesov, existencia nižšie rizikových projektov a pod.)
- Existencia kontroly kvality (napr. metodika tvorby softvéru)
- Možnosť zapojenia na projekt na vybrané úlohy, teda existencia systému sledovania projektu (opis chyby, žiadosti o zmenu, zoznam zásahov a zmien, stav a sledovanie)
Požiadavky na študenta
- Získanie pozície, ktorá bude akceptovaná vedúcim predmetu najnekôr do konca tretieho týždňa semestra
- Vypracovanie zadanej úlohy pre zamestnávateľa v požadovanej kvalite a v stanovenom termíne
- Spracovanie priebežnej a záverečnej správy o projektovaní a jej úspešné obhájenie
- Zúčastnenie sa všetkých kontrolných stretnutí
 |
to Homepage |
 |
to Teaching |
 |
to the Top |
Harmonogram
Predmet sa realizuje v 4 fázach:
- 16.2. 2009 - 5.3. 2009: Získavanie projektov v praxi študentami
- 05.3. 2009 - 16.3. 2009: Príprava na nasadenie na projekte
- 16.3. 2009 - 15.5. 2009: Práca na projekte
- 18.5. 2009 - 15.6. 2009: Vyhodnotenie
Fáza 1 – Získanie pozície
- Študent nájde firmu, ktorá spĺňa kritériá.
- Prinesie vyplnený formulár Opis projektového nasadenia [doc, pdf].
- Vedúci predmetu schváli pozíciu. Ak pozícia získaná študentom nevyhovuje, študent môže najneskôr do konca do konca tretieho týždňa semestra dodať nový opis.
Nepožaduje sa vykonanie projektovej práce v období danom harmonogramom akademického roka, požiadavkou je ukončenie do stanoveného termínu.
Fáza 2 – Príprava na nasadenie na projekte
Študent si naštuduje technológie pre daný projekt, splní požiadavky zamestnávateľa (projektového manažéra vo firme).
Fáza 3 – Práca na projekte
Úvodná fáza
- Zamestnávateľ si overí pripravenosť študenta (napr. naštudovanosť technológií), môže skončiť neúspechom pre študenta
- Zamestnávateľ informuje študenta o konkrétnych pravidlách vo firme, resp. na projekte (projektové prostredie, normy, inštalácie, komunikácia, obchodné tajomstvá)
Práca študenta - vykonávanie projektu
- Študent podľa zadaného opisu realizuje projekt
- Najneskôr na stretnutie podľa harmonogramu študent prinesie vyplnený formulár Priebežná správa o projektovaní [doc, pdf]
- Študenti, ktorí majú projekt v čase odovzdávania priebežnej správy ukončený, odovzdajú v tomto míľniku draft záverečnej správy o projektovaní (bude obsahovať minimálne štruktúru a k väčšine častí prvú verziu, tak aby dokument bol čitateľný, bolo z neho jasné stav rozpracovania a rozsah tvoril aspoň 1500 slov).
Ukončenie projektu
- Príprava podkladov do správy o projektovaní (od študenta pre FIIT)
- Písomné ohodnotenie práce zamestnávateľom (spätnoväzobný dotazník zamestnávateľa)
Fáza 4 – Vyhodnotenie a spätná väzba
- Odovzdanie záverečnej správy na FIIT, odovzdanie spätnoväzobný dotazníka o projektovaní (vyplní zamestnávateľ, zabezpečí študent) [doc, pdf]
- Prezentácia projektu
- zameranie na pozíciu a úlohy v projekte spolu s prínosom pre študenta
- prezentácia má byť doplnením záverečnej správy a nie je prerozprávaním
- v rozsahu 7-8 minút
- Hodnotenie, zápočet na FIIT
Záverečná správa
- slúži ako základný podklad k hodnoteniu
- študent sa v záverečnej správe vyjadrí minimálne k týmto témam (čo neznamená, že musia byť takéto nadpisy)
- základná charakteristika projektu a práce na ňom
- aké bolo zadanie priamo od zamestanávateľa
- študované témy a miera praktického využitia získaných poznatkov
- dosiahnuté výsledky vzhľadom na zadanie
- práca na projekte (celkový plán, v bodoch, splnenie,...)
- štýl práce (použité nástroje, metodiky, CVS, práca v tíme,...)
- hodnotenie projektu a práce (študentov pohľad)
- skúsenosti a postrehy (z a o firme, o projekte, práci "v praxi",...)
- odporúčaný rozsah záverečnej správy: cca 3 500 až 4 500 slov.
Počítajú sa slová súvislého textu, ak je vo vašom texte obrázok alebo tabuľka, treba ju rátať za patričný počet slov - nie ten, ktorý sa v skutočnosti v tabuľke alebo obrázku nachádza, napr. obrázok na šírku textu a výšku 5 cm má hodnotu cca 100 slov. Malo by vám to vyjsť na cca 12 strán A4.
Ide o odporúčaný rozsah, minimálny rozsah je 2 500 slov a maximálny 5 000 slov.
- štylizácia správy zodpovedá technickému dokumentu
- správa musí byť napísaná po slovensky
- správa nesmie obsahovať pravopisné chyby
 |
to Homepage |
 |
to Teaching |
 |
to the Top |
Hodnotenie
Základné pravidlá
- Nutná podmienka úspešnosti projektu
Prosím o kontrolu gramatiky, štylizácie a samozrejme pravopisu v dokumentácii. Predstavuje nutnú podmienku úspešnosti projektu pri hodnotení!
- Hodnotenie jednotlivých častí projektu
1. |
priebežná správa |
20% |
2. |
záverečná správa a prezentácia |
60% |
4. |
charakter projektu a vplyv na vedomosti a zručnosti študenta |
15% |
5. |
Aktívna účasť na stretnutiach |
5% |
Pri hodnotení sa môže primerane vziať do úvahy aj hodnotenie zamestnávateľa.
Škála hodnotenia
Jednotlivé časti sa hodnotia slovne v tejto škále:
- vynikajúci - 8 (výnimočná kvalita, výsledky veľmi vysoko nad očakávania)
- výborný - 7 (výborná kvalita, výsledky nad očakávania)
- viac ako veľmi dobrý - 6 (viac ako veľmi dobrá práca, výsledky ešte nad očakávania)
- veľmi dobrý - 5 (veľmi dobrý štandard, výsledky v rámci očakávaní)
- dobrý - 4 (dobrý štandard, hoci nedosiahol úplne očakávania, obsahuje však dosť výsledkov)
- uspokojivý - 3 (ešte spĺňa štandard)
- dostatočný - 2 (vážne nedostatky, iba obmedzené výsledky, ešte spĺňa minimálnu požadovanú kvalitu)
- nedostatočný - 1 (malé skutočné výsledky, nespĺňa očakávania)
- katastrofálny - 0 (veľmi malá skutočná práca, nedostatok úsilia, nespĺňa očakávania)
 |
to Homepage |
 |
to Teaching |
 |
to the Top |
|
 |
 |
|