Projektovanie

Typ štúdia: inžinierske
Odbor: Softvérové inžinierstvo/Informačné systémy
Študijný program: Softvérové inžinierstvo/Informačné systémy
Ročník: 1.
Trvanie: 12 týždňov
Semester: Letný
Počet hodín týždenne (prednášky - projekt): 0 - 8
Kredity: 5
Garant predmetu: prof. Ing. Mária Bieliková, PhD.
Zabezpečuje: prof. Ing. Mária Bieliková, PhD., Ing. Ivan Polášek, PhD., Ing. Ján Máté, Ing. Jakub Mažgut,

  • Oznamy pre ak. rok 2008/09
  • Ciele predmetu
  • Podmienky absolvovania predmetu
  • Harmonogram
  • Hodnotenie
  • Dokumenty:
    • Opis projektového nasadenia (vypracuje študent) [docpdf]
    • Priebežná správa o projektovaní (vypracuje študent) [docpdf]
    • Záverečná správa o projektovaní (vypracuje študent)
    • Spätnoväzobný dotazník o projektovaní (vypracuje zamestnávateľ - zabezpečí študent) [docpdf]
  • Termíny stretnutí a odovzdávania:

       23.2. 2009, 17:00, DE300
    Stretnutie
    konzultovanie požiadaviek na projekty, rozdelenie do skupín

       5.3. 2009, 22:00
    Odovzdanie
    Opisu projektového nasadenia do AIS (bez podpisu, samotný dokument)

       9.3. 2009, 17:00, CD150, DE300 a DE35
    Stretnutie a odovzdanie
    vytlačeného a podpísaného Opisu projektového nasadenia, schválenie projektového nasadenia

       20.4. 2009, 17:00, CD150, DE300 a DE35
    Stretnutie a odovzdanie
    Priebežnej správy o projektovaní (v prípade, že projekt je už ukončený v tomto míľniku študent odovzdá draft Záverečnej správy o projektovaní) - vytlačené a podpísané na stretnutie a elektronicky do 16:00 do AIS

       xx.-xx.5. 2009 po skončení semestra
    Stretnutie a odovzdanie
    Záverečnej správy o projektovaní spolu so spätnoväzobným dotazníkom zamestnávateľa, súčasťou stretnutia bude aj prezentácia, časový rozvrh zverejním primerane v predstihu

    Oneskorené odovzdanie bude mať za následok zníženie hodnotenia o minimálne jeden stupeň.

to Homepage to Teaching to the Top

Ciele

Získať skúsenosti s vybranými činnosťami spojenými projektovaním softvérového a/alebo informačného systému v rámci určitej etapy životného cyklu softvéru v podmienkach smerujúcich k praktickému nasadeniu. Vedieť riešiť problémy z vybranej oblasti projektovania softvérových systémov. Používať zavedené postupy projektov informačných a softvérových systémov v komerčnom prostredí. Vedieť prezentovať výsledky projektovania.

  • Študent získa praktickú skúsenosť s prácou na spravidla externom projekte s obsahom v zmysle zamerania študijného programu (účasť na tvorbe, resp. nasadení či údržbe produktu)
  • Zamestnávateľ získa príležitosť zapojiť do projektovej práce adeptov na budúcich zamestnancov

to Homepage to Teaching to the Top

Podmienky absolvovania

Kritériá na zamestnávateľa (firmu)

  • Dostatočne "veľká" firma (existencia formálnych procesov, existencia nižšie rizikových projektov a pod.)
  • Existencia kontroly kvality (napr. metodika tvorby softvéru)
  • Možnosť zapojenia na projekt na vybrané úlohy, teda existencia systému sledovania projektu (opis chyby, žiadosti o zmenu, zoznam zásahov a zmien, stav a sledovanie)

Požiadavky na študenta

  • Získanie pozície, ktorá bude akceptovaná vedúcim predmetu najnekôr do konca tretieho týždňa semestra
  • Vypracovanie zadanej úlohy pre zamestnávateľa v požadovanej kvalite a v stanovenom termíne
  • Spracovanie priebežnej a záverečnej správy o projektovaní a jej úspešné obhájenie
  • Zúčastnenie sa všetkých kontrolných stretnutí

to Homepage to Teaching to the Top

Harmonogram

Predmet sa realizuje v 4 fázach:

  • 16.2. 2009 - 5.3. 2009: Získavanie projektov v praxi študentami
  • 05.3. 2009 - 16.3. 2009: Príprava na nasadenie na projekte
  • 16.3. 2009 - 15.5. 2009: Práca na projekte
  • 18.5. 2009 - 15.6. 2009: Vyhodnotenie

Fáza 1 – Získanie pozície

  • Študent nájde firmu, ktorá spĺňa kritériá.
  • Prinesie vyplnený formulár Opis projektového nasadenia [docpdf].
  • Vedúci predmetu schváli pozíciu. Ak pozícia získaná študentom nevyhovuje, študent môže najneskôr do konca do konca tretieho týždňa semestra dodať nový opis.
Nepožaduje sa vykonanie projektovej práce v období danom harmonogramom akademického roka, požiadavkou je ukončenie do stanoveného termínu.

Fáza 2 – Príprava na nasadenie na projekte

Študent si naštuduje technológie pre daný projekt, splní požiadavky zamestnávateľa (projektového manažéra vo firme).

Fáza 3 – Práca na projekte

Úvodná fáza

  • Zamestnávateľ si overí pripravenosť študenta (napr. naštudovanosť technológií), môže skončiť neúspechom pre študenta
  • Zamestnávateľ informuje študenta o konkrétnych pravidlách vo firme, resp. na projekte (projektové prostredie, normy, inštalácie, komunikácia, obchodné tajomstvá)

Práca študenta - vykonávanie projektu

  • Študent podľa zadaného opisu realizuje projekt
  • Najneskôr na stretnutie podľa harmonogramu študent prinesie vyplnený formulár Priebežná správa o projektovaní [docpdf]
  • Študenti, ktorí majú projekt v čase odovzdávania priebežnej správy ukončený, odovzdajú v tomto míľniku draft záverečnej správy o projektovaní (bude obsahovať minimálne štruktúru a k väčšine častí prvú verziu, tak aby dokument bol čitateľný, bolo z neho jasné stav rozpracovania a rozsah tvoril aspoň 1500 slov).

Ukončenie projektu

  • Príprava podkladov do správy o projektovaní (od študenta pre FIIT)
  • Písomné ohodnotenie práce zamestnávateľom (spätnoväzobný dotazník zamestnávateľa)

Fáza 4 – Vyhodnotenie a spätná väzba

  • Odovzdanie záverečnej správy na FIIT, odovzdanie spätnoväzobný dotazníka o projektovaní (vyplní zamestnávateľ, zabezpečí študent) [docpdf]
  • Prezentácia projektu
    • zameranie na pozíciu a úlohy v projekte spolu s prínosom pre študenta
    • prezentácia má byť doplnením záverečnej správy a nie je prerozprávaním
    • v rozsahu 7-8 minút
  • Hodnotenie, zápočet na FIIT

Záverečná správa

  • slúži ako základný podklad k hodnoteniu
  • študent sa v záverečnej správe vyjadrí minimálne k týmto témam (čo neznamená, že musia byť takéto nadpisy)
    • základná charakteristika projektu a práce na ňom
    • aké bolo zadanie priamo od zamestanávateľa
    • študované témy a miera praktického využitia získaných poznatkov
    • dosiahnuté výsledky vzhľadom na zadanie
    • práca na projekte (celkový plán, v bodoch, splnenie,...)
    • štýl práce (použité nástroje, metodiky, CVS, práca v tíme,...)
    • hodnotenie projektu a práce (študentov pohľad)
    • skúsenosti a postrehy (z a o firme, o projekte, práci "v praxi",...)
  • odporúčaný rozsah záverečnej správy: cca 3 500 až 4 500 slov.
    Počítajú sa slová súvislého textu, ak je vo vašom texte obrázok alebo tabuľka, treba ju rátať za patričný počet slov - nie ten, ktorý sa v skutočnosti v tabuľke alebo obrázku nachádza, napr. obrázok na šírku textu a výšku 5 cm má hodnotu cca 100 slov. Malo by vám to vyjsť na cca 12 strán A4. Ide o odporúčaný rozsah, minimálny rozsah je 2 500 slov a maximálny 5 000 slov.
  • štylizácia správy zodpovedá technickému dokumentu
  • správa musí byť napísaná po slovensky
  • správa nesmie obsahovať pravopisné chyby

to Homepage to Teaching to the Top

Hodnotenie

Základné pravidlá

  • Nutná podmienka úspešnosti projektu
    Prosím o kontrolu gramatiky, štylizácie a samozrejme pravopisu v dokumentácii. Predstavuje nutnú podmienku úspešnosti projektu pri hodnotení!
  • Hodnotenie jednotlivých častí projektu
    1. priebežná správa 20%
    2. záverečná správa a prezentácia 60%
    4. charakter projektu a vplyv na vedomosti    
    a zručnosti študenta
    15%
    5. Aktívna účasť na stretnutiach    5%

Pri hodnotení sa môže primerane vziať do úvahy aj hodnotenie zamestnávateľa.

Škála hodnotenia

Jednotlivé časti sa hodnotia slovne v tejto škále:

  • vynikajúci - 8 (výnimočná kvalita, výsledky veľmi vysoko nad očakávania)
  • výborný - 7 (výborná kvalita, výsledky nad očakávania)
  • viac ako veľmi dobrý - 6 (viac ako veľmi dobrá práca, výsledky ešte nad očakávania)
  • veľmi dobrý - 5 (veľmi dobrý štandard, výsledky v rámci očakávaní)
  • dobrý - 4 (dobrý štandard, hoci nedosiahol úplne očakávania, obsahuje však dosť výsledkov)
  • uspokojivý - 3 (ešte spĺňa štandard)
  • dostatočný - 2 (vážne nedostatky, iba obmedzené výsledky, ešte spĺňa minimálnu požadovanú kvalitu)
  • nedostatočný - 1 (malé skutočné výsledky, nespĺňa očakávania)
  • katastrofálny - 0 (veľmi malá skutočná práca, nedostatok úsilia, nespĺňa očakávania)

to Homepage to Teaching to the Top

Home
Research
Projects
Publications
Books
SCM
Teaching
Links
Last updated:
Mária Bieliková bielik [zavináč] fiit-dot-stuba-dot-sk
Design © 2oo1 KoXo